در این مقاله به 19 نکته آسان اما موثر در بازاریابی دیجیتال می پردازیم. برای اجرای نکات زیر که کسب و کار شما را بهبود می بخشد آماده شوید:
- اهداف بازاریابی هوشمند را تعیین کنید
- KPI های مناسب را ردیابی کنید
- یک ساختار وب سایت ساده و منطقی طراحی کنید
- یک بیانیه موقعیت یابی واضح ایجاد کنید
- یک پروفایل کسب و کار در گوگل ایجاد کنید
- موضوعات کم رقابت را هدف قرار دهید
- در یک شبکه اجتماعی دنبال کننده بسازید
- یک لیست ایمیل بسازید
- موضوعات با پتانسیل ترافیک جستجو را هدف قرار دهید
- کلمات کلیدی رقبای خود را بدزدید
- یک صفحه مقایسه ایجاد کنید
- یک صفحه آمار درست کنید
- از HARO استفاده کنید
- قطعه های برجسته را ضبط کنید
- رتبه بندی ویدیوها در گوگل
- تبلیغات را روی پلتفرم هایی که محبوب کمتری دارند اجرا کنید
- وظایف خسته کننده را برون سپاری کنید
- آنچه را که کار می کند دو برابر کنید
- متفاوت باشید
یک تا دو هدف را برای سال تعیین کنید
وقتی شروع به برنامه ریزی برای تعطیلات می کنید اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ شما تصمیم می گیرید کجا بروید. در مورد بازاریابی هم همینطور. برای رفتن به جایی، ابتدا باید تصمیم بگیرید که کجا می خواهید بروید. اگر در وهله اول هدفی را تعیین نکنید، نمی دانید که آیا به آن رسیده اید یا نه. این بدان معنی است که بدانید به چه اهداف بازاریابی می خواهید برسید.
باید اهدافی را ایجاد کنید که با معیارهای SMART مطابقت داشته باشند:
- خاص: به وضوح نتیجه مورد نظر را بیان کنید و توضیح دهید که چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، چه مقدار و غیره.
- قابل اندازه گیری: با استفاده از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) پیشرفت را پیگیری کنید.
- دست یافتنی: اهداف جسورانه تعیین کنید، اما واقع بین باشید. از رشد فعلی به عنوان معیار استفاده کنید.
- مرتبط : آیا هدف با استراتژی کلی بازاریابی و کسب و کار شما مطابقت دارد؟
- زمانبندی: یک چارچوب زمانی برای دستیابی به هدف تعیین کنید
KPIهای بازاریابی مناسب را برای اهداف بازاریابی خود دنبال کنید.
GPS شما هنگام رانندگی به شما می گوید که آیا مسیر درستی را طی می کنید یا خیر. اما GPS برای بازاریابی شما چیست؟ اینها KPIهای بازاریابی شما هستند. هنگامی که در مورد اهداف خود تصمیم گرفتید، این KPI ها به شما می گویند که آیا در مسیر درستی حرکت می کنید یا خیر.
اما همه KPI ها برابر نیستند. احتمالاً برایتان مهم نیست که چند مایل را طی کرده اید. شما فقط می خواهید بدانید که آیا نزدیک تر می شوید یا دورتر. در مورد بازاریابی هم همینطور. KPI های زیادی وجود دارند که می توانید آنها را ردیابی کنید، اما بیشتر آنها معیارها بی معنی هستند.
یک ساختار وب سایت ساده و منطقی طراحی کنید
افراد و موتورهای جستجو ممکن است در یافتن صفحات در یک سایت شلوغ مشکل داشته باشند. بنابراین معمولاً بهتر است از یک ساختار سایت مسطح استفاده کنید که در آن همه صفحات بیش از چند کلیک با صفحه اصلی فاصله نداشته باشند.
توصیه می کنیم بیشتر صفحات شما بیش از چهار کلیک با صفحه اصلی فاصله نداشته باشند. اگر صفحاتی بیش از شش کلیک فاصله دارند، آنها را به صفحه اصلی خود نزدیک کنید تا بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو بتوانند راحت تر آنها را پیدا کنند.
یک بیانیه موقعیت یابی واضح برای کسب و کار خود ایجاد کنید
در بیانیه موقعیت یابی خود، باید به وضوح توضیح دهید که محصول یا خدمات شما چیست، چرا متفاوت است و چرا برای مشتریان هدف شما مهم است.
- درک کنید که بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند.
- گزینه های رقابتی خود را فهرست کنید.
- ویژگی هایی را بیابید که محصول/خدمت شما را منحصر به فرد می کند.
- دریابید که این ویژگی ها و ویژگی ها برای مشتریان شما چه می کنند.
- بازار هدفی را پیدا کنید که این ارزش ها را ارزش گذاری کند.
پروفایل کسب و کار گوگل ایجاد کنید
اگر یک کسب و کار محلی هستید که به مشتریان محلی خدمات ارائه می دهد، به نمایه کسب و کار Google نیاز دارید. این نمایه به شما کمک می کند تا در جستجوهای مرتبط گوگل چه در جستجوی وب و چه در Google Maps رتبه بهتری کسب کنید.
موضوعات کم رقابت را هدف قرار دهید
نکته کلیدی این است که درازمدت فقط مجموعهای از دورههای کوتاه مدت است، و کسب رشد بلندمدت به معنای مدیریت موثر کوتاهمدت است تا اطمینان حاصل شود که میتوانید برای مدت طولانی در آن بمانید.
به بیان ساده، اگر اکنون نتوانید زنده بمانید، نمی توانید درازمدت زنده بمانید. بنابراین حتی اگر بخواهید برای مهم ترین کلمات کلیدی کسب و کار خود رتبه بندی کنید، زمان می برد. در همین حال، شروع به رتبه بندی برای کلمات کلیدی با رقابت کم کنید.
اینها کلمات کلیدی هستند که می توانید بدون تلاش زیاد برای آنها رتبه بندی کنید. شما معمولاً مجبور نیستید لینک های زیادی بسازید یا از اعتبار وب سایت بالایی برخوردار باشید تا برای آنها رتبه بندی کنید و ترافیک ارگانیک برای وب سایت خود به دست آورید.
در یک شبکه اجتماعی فالوور ایجاد کنید.
جذابیت حضور در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی بسیار زیاد است. اما تسلیم این وسوسه نشوید. کدام شبکه اجتماعی را انتخاب کنیم؟ خوب، اگر مخاطبان هدف شما در توییتر باشند، به هدف بازاریابی شما می رسد و شما را به هدفتان نزدیک می کند، این همان پلتفرمی است که می خواهید.
یک لیست ایمیل بسازید
هر کسب و کاری باید یک لیست ایمیل داشته باشد. ساده ترین راه ایجاد این است که به مشترکین بالقوه چیزی در ازای پیوستن به لیست ارائه دهید. این می تواند هر چیزی باشد: یک کتاب الکترونیکی، یک دوره آموزشی، یک تخفیف یا هر چیز دیگری.
موضوعات با پتانسیل ترافیک جستجو را هدف قرار دهید
اگر می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید، موضوع شما باید موضوعی باشد که مردم به دنبال آن هستند. با این حال، اکثر مشاغل شروع به وبلاگ نویسی با ایجاد یک مقاله برای رتبه بندی آن می کنند.
یک صفحه مقایسه ایجاد کنید
مشتریان شما بیشترین چیزی را برای پول خود می خواهند. سپس شما و رقبایتان را مقایسه خواهند کرد. یک صفحه مقایسه ایجاد کنید که در آن مزایا و معایب بین تجارت خود و رقیب خود را مقایسه کنید.