راهنمای نوشتن محتوای مفید، قابل اعتماد و انسان-محور که به ارتقای کسب و کار شما کمک می کند و همچنین به رتبه بالایی در موتورهای جستجو می رسد.

آیا می خواهید در سال 2024 و پس از آن رتبه بالایی کسب کنید؟ در مرحله بعد، باید چیزی را ایجاد کنید که گوگل آن را «محتوای مفید، قابل اعتماد، انسان-محور» می نامد. این مقاله روندی را بیان می‌کند که دقیقاً به شما نشان می‌دهد چگونه این کار را انجام دهید و یک الگوی ساده ارائه می‌کند که می‌توانید آن را پر کنید تا محتوای خود را به سطح بعدی ببرید.

هرزنامه نویسان

در زمان نگارش این متن، گوگل در حال انجام یک تمیزکاری اصلی برای مقابله با برخی از محتواهای اسپمی و کیفیت پایین است که نتایج جستجو را آلوده کرده است. جای تعجب نیست که محتوای زیادی از منظر سئو تولید می شود. آخرین به روز رسانی گوگل برای کمک به حذف برخی از این محتوای سئو و نشان دادن آن در رتبه اول طراحی شده است.

هدف ما در اینجا باید تولید محتوا با بهینه سازی افراد خوب باشد. هر بازاریاب با تجربه می‌داند که شما با کمک‌کردن و تعامل با مشتریان احتمالی خود اعتماد ایجاد می‌کنید.

اولین فرآیند محتوای انسان-محور

گوگل یک صفحه راهنما دارد که تعدادی سؤال ارائه می دهد که می توانید از آنها برای بررسی محتوای موجود خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که مفید، قابل اعتماد و در درجه اول برای مردم است. متأسفانه (و از قضا) این صفحه هنگام ایجاد محتوای جدید مفید نیست.

علاوه بر این، من یک فرآیند ساده ایجاد کردم که در آژانس خود برای برنامه‌ریزی، نوشتن و بررسی محتوای جدید استفاده می‌کنیم که افراد را در اولویت قرار می‌دهد و تمام کادرهای کیفیت Google را علامت می‌زند. برای ساده کردن مراحل، در اینجا یک الگوی ساده وجود دارد که می توانید در حین کار روی مقاله آن را پر کنید. ابتدا یک کپی از آن بگیرید.

فرآیند نوشتاری محتوای انسان‌محور

در اینجا یک فرآیند شش مرحله ای برای ایجاد محتوای سئو پسند است که افراد را در اولویت قرار می دهد.

به عنوان یک نکته جانبی، در حالی که گوگل در حال جنگ با محتوای عمومی با کیفیت پایین است، احساس نکنید که نمی توانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که به جای ایجاد کل مقاله برای شما، از این ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان کمک کننده سئو استفاده می کنید.

مرحله 1: اهداف

هدف شما از این محتوا چیست؟ این چگونه با استراتژی کلی سئو و برنامه ریزی سئو مطابقت دارد؟

ایجاد یک هدف خوب اندیشیده شده ضروری است. هدف همان چیزی است که شما برای آن هدف دارید. اگر در اینجا دور از خط باشید، علیرغم بهترین تلاش خود، هدف را از دست خواهید داد.

برای تقویت اهداف، روند ساده ای به نام «پنج چرا» را دنبال کنید. هدف اولیه خود را بیان کنید، سپس تا پنج بار «چرا» را بپرسید تا زمانی که اهداف خود را تقویت کرده و به وضوح بیان کنید.

مثال

  • هدف اصلی: یک پست وبلاگ در مورد محصولات آشپزخانه سازگار با محیط زیست بنویسید.
  • چرا؟ برای بهبود رتبه سایت ما در گوگل.
    • تحلیل اول: من می خواهم رتبه سایت خود را در گوگل بهبود بخشم.
  • چرا؟ زیرا رتبه بالاتر منجر به ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت ما می شود.
    • تحلیل دوم: من ترافیک ارگانیک بیشتری می خواهم.
  • چرا؟ زیرا افزایش ترافیک می تواند منجر به تعامل بیشتر مشتری و شناخت برند شود.
    • تحلیل سوم: من خواهان افزایش مشارکت مشتری و شناخت برند هستم.
  • چرا؟ این تعامل احتمالاً منجر به فروش بالاتر و وفاداری مشتری می شود.
    • تحلیل چهارم: من فروش بالاتر و وفاداری مشتری می خواهم.
  • چرا؟ با افزایش فروش و پایگاه مشتریان وفادار، می‌توانیم مأموریت خود را برای ترویج زندگی پایدار پیش ببریم و تأثیر مثبت بیشتری بر محیط زیست داشته باشیم.
  • هدف بازبینی شده: هدف ما ایجاد یک پست وبلاگ آموزنده در مورد محصولات آشپزخانه سازگار با محیط زیست است که به کاربران در مورد پایداری در آشپزخانه آموزش می دهد. این به ما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک را به سایت هدایت کنیم، تعامل و سرنخ ها را افزایش دهیم.
بخوانید  کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟ | ۴ نکته مهم برای طراحی کمپین بازاریابی دیجیتال

آیتم عملی

اهداف خود را با استفاده از تکنیک پنج عنصر مشخص کنید و آنها را اصلاح کنید.اهداف هوشمند سئو را برای اصلاح و بیان اهداف ترکیب کنید.

مرحله 2: برای مخاطبان خود قالب بندی مجدد کنید

شما می دانید که چه می خواهید، اما گوگل به اهداف شما اهمیت نمی دهد، فقط رضایت کاربرانش را جلب می کند. شما باید اهداف خود را با کمک به کاربران هماهنگ کنید و آنها را به ماموریت تجاری و بازاریابی خود متصل کنید.

برای این کار می توانید از “Reframing” استفاده کنید. بر اساس کتاب Ann Handley همه می نویسند، این ابزاری برای تغییر دیدگاه ها و خدمات بهتر به مخاطبان در بازاریابی است.

ابتدا باید مشخص کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. گوگل جزئیات آن را توضیح می دهد:

“آیا شما مخاطبینی برای کسب و کار یا وب سایت خود دارید یا انتظار دارید که اگر مستقیماً به شما مراجعه کنند، محتوا را مفید بدانند؟”

هدف اصلی خود را در نظر بگیرید و از دیدگاه مخاطبان خود به آن نگاه کنید. بپرس “پس چی؟” و با “چون…” پاسخ دهید این تمرین را تا پنج بار انجام دهید.

مثال

هدف شما: هدف ما ایجاد یک پست وبلاگ آموزنده در مورد محصولات آشپزخانه سازگار با محیط زیست است تا به تولید سرنخ برای محصولات آشپزخانه پایدار ما کمک کند.

  • پس چی؟ همه ما لازم است یاد بگیریم چطور به همه زمینه های زندگی خود پایدار باشیم تا به پیشگیری از گرمایش جهانی کمک کنیم و برای نسل های آینده ایمنی سیاره را تضمین کنیم.
  • پس چی؟ یادگیری در مورد پایداری در آشپزخانه می تواند مزایای زیادی داشته باشد، از جمله کاهش ردپای محیطی شما، ترویج زندگی سالم تر و صرفه جویی در هزینه. این مزایا نه تنها برای شما صدق می کند، بلکه به رفاه فرزندانتان نیز می رسد.

هدف نهایی: این مقاله نگاهی دقیق به چگونگی انتخاب محصولات آشپزخانه سازگار با محیط زیست به سبک زندگی سالم تر، صرفه جویی در هزینه ها و مزایایی برای کره زمین ارائه می دهد. خوانندگان را تشویق می کند تا در زندگی روزمره خود انتخاب های پایداری داشته باشند و به آنها نشان می دهد که چگونه این کار را با محصولات ما انجام دهند.

آیتم عملی

مخاطبان خود را تعریف کنید، هدف خود را بپرسید، از دیدگاه مشتری مجدداً چارچوب بندی کنید و توضیح دهید که چگونه به آنها کمک می کند. آن را در فرم پیوست پر کنید. مطمئن شوید که می توانید به طور خلاصه پاسخ دهید که چگونه به خواننده کمک می کند.

مرحله 3: نشان دادن تجربه و تخصص

محتوایی که ایجاد می کنید باید تجربه و تخصص نویسنده را به روشی قابل تأیید نشان دهد. گوگل آن را برای ما با E-E-A-T بیان می کند، و به طور خاص، نیاز به “محتوای مفید، قابل اعتماد، برای مردم” باشد.

چه چیزی می تواند چیزی را قابل باور کند؟ تجربه، تخصص و قابلیت اطمینان نقطه شروع خوبی هستند.

در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید بر اساس اسناد گوگل به خاطر بسپارید:

بخوانید  گوگل ادسنس چیست و چگونه می‌توان از آن درآمد داشت؟

تجربه

محتوای شما باید تجربه و تخصص شخصی را نشان دهد. شما باید با استفاده از یک محصول یا خدمات یا بازدید از یک مکان، عمق دانش خود را نشان دهید. از منظر تجاری، شما باید به وضوح نشان دهید که تجربه دارید.

تخصص

محتوا باید تخصص یا ارتباط با یک منبع معتبر نشان دهد. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما دارای مجوز است، اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات در وب‌سایت قابل مشاهده است. اگر نویسنده تخصص خاصی دارد، اطمینان حاصل کنید که این موضوع در صفحه نویسنده مشخص شده است.

حقایق خود را به درستی بیان کنید

استفاده از داده‌ها برای نشان دادن تخصص شما مفید است، اما اطمینان حاصل کنید که تمام حقایقی که از آن استفاده می‌کنید 100٪ دقیق، ذکر شده و شامل ادعاهای غیرمبنی بر واقعیت نباشند.

صفحه ‘درباره ما’ و صفحه نویسنده

سایت شما باید دارای “درباره ما” و صفحات نویسنده باشد که به اعتبار کسب و کار و نویسندگان فردی پرداخته و آن‌ها را گسترش دهد. لینک به این صفحات از محتوای خود بگذارید. گوگل به طور خاص به این صفحات اشاره می کند، بنابراین آنچه را که می خواهد به آن بدهید.

آیتم عملی

در قالب محتوای people-first، چهار جعبه تخصص را با اطلاعات مربوط به تجربه، تخصص، بررسی واقعیت و صفحات نویسنده تکمیل کنید.

مرحله 4: هدف را بالا ببرید

شما باید سعی کنید محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید که متفاوت یا بهتر از دیگران باشد. استراتژی کلی سئو شما در اینجا مهم است، زیرا شما می‌خواهید دلیلی برای برجسته بودن داشته باشید، و این باید از طریق بازاریابی محتوای شما جریان داشته باشد.

گوگل 12 امتیاز برای بررسی کیفیت محتوا در اختیار ما قرار می دهد. با این حال، می‌توانیم آن‌ها را در شش نکته خلاصه کنیم که می‌توانید از آنها برای هدایت تولید محتوای خود استفاده کنید.

داده ها و مثال ها

شناسایی داده‌ها و نمونه‌هایی که مقاله‌ی شما را پشتیبانی می‌کنند را مشخص کنید. این‌ها را اضافه کنید و اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را به‌درستی نقل قول کرده‌اید. به‌یاد داشته باشید، مردم داده‌ها را دوست دارند و داشتن چیزی باعث می‌شود محتوای شما قابل لینک شود (که همچنان بسیار مهم است).

چیزی به بحث اضافه کنید

به دنبال نقاطی بگردید که بتوانید به بحث چیز جدیدی اضافه کنید، مانند تحقیقات، گزارش‌ها یا تحلیل‌های جدید. این کار نیازی به پیچیدگی ندارد. یک نظرسنجی کوتاه انجام دهید، اما به بحث چیزی جدید اضافه کنید تا به مقاله‌ی شما ارزش افزوده شود. به اختصار، فقط همان چیزی را که همه می‌گویند نگویید!

از عناوین واضح استفاده کنید

عناوین روشن، توصیفی، دقیق و غیرحساسیتی را برای خلاصه کردن محتوا ایجاد کنید. همچنان می‌توانید بهینه‌سازی کنید، اما این کار را با احتیاط انجام دهید. همیشه افراد را نسبت به سئو اولویت ببخشید.

منابع خود را بیان کنید و نظر اضافه کنید

هنگام ارجاع به منابع دیگر، ارزش اضافه کنید. از بازنویسی یا بازنویسی صرف خودداری کنید. در عوض، تلاش کنید تا دیدگاه یا بینش منحصر به فردی را بر اساس تجربه و تخصص خود ارائه دهید. برای این کار از تجربه و تخصص خود استفاده کنید. شما در این موضوع متخصص هستید؛ نظر و تجربه شما در اینجا مهم است.

روی کیفیت تمرکز کنید و اشتراک گذاری آن را آسان کنید

مطمئن شوید که محتوا به خوبی تولید شده است. اگر می‌خواهید، از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک استفاده کنید. هر توصیه‌ای را قبول نکنید. صدای خودتان را در مطلب حفظ کنید. هدفتان ایجاد محتوایی با کیفیت مشابه آنچه در روزنامه یا رسانه‌های چاپی دیگر انتظار دارید، باشد.

آیتم عملی

صفحه چهار الگو را پر کنید. نگران پیدا کردن چیزی برای هر یک از این موارد نباشید، اما تلاش کنید تا مطمئن شوید که چیزی جدید و خلاقانه را ارائه می‌دهید.

مرحله 5: بنویسید

در برخی از جوانب، این قسمت آسان است. هنگامی که مراحل تحقیقات فوق را کامل کرده‌اید، می‌دانید که از کجا به موضوع نگاه می‌کنید. من توصیه می‌کنم که هدف کلی خود را در بالای سندتان کپی کنید، تا از آن به عنوان ستاره شمالی خود استفاده کنید!

بخوانید  دریچه ای به سوی سئو معنایی: نگاهی نو به موجودیت ها، تاپیک ها و کلمات کلیدی

گام‌هایی که اکنون برمی‌دارید بسته به سبک نوشتن شما متفاوت است، اما نکته کلیدی در اینجا این است که برنامه‌ریزی باعث موفقیت می‌شود.

رویکرد من مانند این است:

  • تصمیم‌گیری درباره قالب (پست وبلاگ، لیست، آمار و غیره).
  • تهیه نقاط مهم هر بخش به صورت شماتیک.
  • شروع به نوشتن یک پیش نویس خیلی خشن (فقط بنویسید – به ویرایش و اصلاح نپردازید).
  • برای چند ساعت حداقل دور شوید.
  • نوشتن پیش نویس دوم.
  • دور شوید و روی آن بخوابید.
  • مرور با استفاده از لیست سوالات گوگل.
  • نوشتن پیش نویس سوم.
  • بررسی توسط ویراستار.
  • اصلاحات و انتشار.

من اغلب بر این باورم که مهم ترین جنبه این است که برای بررسی آن زمان بگذاریم. در صورت امکان، مخصوصاً برای کسی مثل من که در حال نوشتن با مدیریت یک تجارت است، ممکن است انجام کارهای اصلی در طی چند روز مفید باشد.

  • روز اول: برنامه‌ریزی و نقاط مهم
  • روز دوم: پیش نویس خشن اولیه
  • روز سوم: پیش نویس دوم
  • روز چهارم: پیش نویس سوم، ویرایش‌ها و انتشار

یک عامل کلیدی برای من، عامل خوابیدن بر روی آن است. وقتی شما مثل این نوشته می‌نویسید، اغلب سعی در حل یک مشکل دارید و برنامه‌ریزی و پیش‌نویس‌های اولیه شما شما را تا حدودی به جلو می‌برند.

وقتی روی آن می خوابید، ناخودآگاه شما شروع به پردازش عناصری می کند که هنوز به طور کامل شکل نگرفته اند.

بعد از آن، هنگام کار بر روی پیش‌نویس‌های دوم و سوم خود، مقاله‌ی شما بسیار قوی‌تر خواهد شد (و این کار آسان‌تر است).

مرحله 6: مرور

در این مرحله، اگر می‌خواهید کاملاً مطمئن شوید که موفق شده‌اید، می‌توانید به صفحه راهنمای محتوای مفید گوگل بازگردید تا محتوای خود را خودتان ارزیابی کنید.

با انجام فرآیند برنامه‌ریزی، این کار باید به طرز چشمگیری آسان‌تر باشد. شروع کردن فرآیند ایجاد محتوا با برنامه‌ریزی و پایان دادن به آن با بررسی کیفیت، به رویکرد شما قوت می‌بخشد و نتایج شما را بهبود می‌بخشد.

تجربه صفحه و سئو (Page experience and SEO)

آخرین نکته مهم: محتوا باید در سایتی قرار گیرد که تجربه صفحه قوی‌ای را فراهم کند.

  • طراحی وب و سئو شما باید به‌طور کامل تنظیم شده باشد.
  • تیک سبز برای ویتال‌های اصلی وب(Core Web Vitals) شما باید روشن باشند.
  • سایت شما باید از طریق HTTPS اجرا شود.
  • شما نباید تعداد زیادی آگهی را نشان دهید (اگر هرگز، در صورتی که کار شما فروش خدمات به کسب و کارها است).

این‌ها اصول پایه‌ای هستند، اما گوگل یک صفحه راهنما دارد اگر می‌خواهید عمیق‌تر وارد موضوع شوید.

ایجاد محتوای انسان-محور: یک طرح برای موفقیت در سئو

هرچند در حال حاضر تغییرات زیادی صورت می‌گیرد و بسیاری از افراد به وضوح ناامید هستند، بازاریابی محتوا با سئو هنوز یک تکتیک قابل اجرا برای کارشناسان واقعی است که می‌توانند به مخاطب هدف کمک کنند.

گوگل به وضوح بیان کرده است که به دنبال چه چیزی هستند. با دقت مطالعه صفحات راهنمایی در مورد E-E-A-T و ایجاد محتوای مفید، می‌توانیم یک فرآیندی را ایجاد کنیم که اطمینان حاصل می‌کند که ما دقیقاً به چه چیزی که گوگل به دنبال آن است هدف می‌گیریم (یعنی، سئو واقعی که از زمان‌گذر می‌تواند مقاومت کند).

این تمرکز محکم بر کاربران نهایی واقعاً همان چیزی است که بازاریابی درباره‌اش است و دلیل بزرگی گوگل است. وارد شدن به این فرایند تفکر و تبدیل آن به قلب فلسفه سئو شما تنها باعث بهبود نتایج شما خواهد شد.

حتماً چند KPI ساده SEO را تعیین کنید تا موفقیت خود را بسنجید و بر ایجاد محتوایی متمرکز شوید که در عین حال به مخاطبانتان کمک کند.