سئووبتیمایزر – مطالعات اخیر نشان داد افرادی که آجیل را در رژیم غذایی روزانه خود می‌گنجانند از مزایای سلامت متابولیک قابل توجهی برخوردار هستند.

بر اساس این تحقیقات، افرادی که به طور منظم آجیل می‌خورند افزایش وزن کمتری دارند و خطر چاقی کمتری دارند.

آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و هنگامی که در یک رژیم غذایی متعادل گنجانده شود، طیف وسیعی از مزایای سلامتی از ارتقای سلامت قلب گرفته تا کمک به مدیریت وزن، را ارائه می‌کند.

بیانکا تامبورلو متخصص تغذیه در FRESH Communications با اشاره بر تاثیر آجیل‌ها در کاهش وزن، می‌گوید: «آجیل‌ها یک غذای عالی برای کاهش وزن هستند، زیرا سرشار از چربی‌های سالم هستند که باعث ایجاد احساس سیری می‌شوند، اما این دلیلی برای اجتناب از مصرف آن‌ها نیست. سعی کنید ۱-۲ وعده در روز بخورید.

بخوانید  چگونه از اسپاتیفای آهنگ دانلود کنیم؟ (روش ? درصدی)

بعضی از آجیل‌ها در مقایسه با بقیه تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارند. از طرفی به‌هرحال حتی کسی که می‌خواهد لاغر شود، به خوراکی‌هایی احتیاج دارد که مواد مغذی را به بدنش برساند. به همین خاطر لازم است خوراکی‌هایی مثل آجیل را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا خدای نکرده در همان روزهای اول رژیم از شدت ضعف پس نیفتید!

بهترین زمان مصرف آجیل چه موقع است؟

انواع مختلفی از آجیل‌ها وجود دارد که هر کدام طعم و ترکیب غذایی منحصر به فردی دارند. در ادامه برخی از بهترین آجیل‌ها برای کاهش وزن را بررسی می‌کنیم:

بادام

بادام همواره به‌عنوان یک مغز سالم برای کاهش وزن در نظر گرفته می‌شود. این آجیل خوش‌مزه دارای مقدار بالایی فیبر است که موجب کاهش گرسنگی و کاهش میل به غذا می‌شود. بادام به کاهش سطح چربی و کلسترول LDL کمک می‌کند و مقدار زیادی ال – آرژنین دارد که اسیدآمینه‌ای شناخته شده برای سوزاندن چربی است.

بخوانید  نوشیدن الکل در پرواز می‌تواند برای قلب خطرناک باشد

مطالعات اخیر نشان داد که خوردن بادام می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. محققان دریافتند که خوردن ۳۰ تا ۵۰ گرم بادام در کاهش اشتهای فرد موثر است.

سامانتا مک‌لئود، متخصص تغذیه می‌گوید: دو وعده بادام حاوی بیش از ۷ گرم فیبر است.

همچنین خوردن سه تا پنج بادام در روز به افزایش سوخت‌وساز بدن و کاهش چربی‌ها کمک می‌کند.

بادام‌هندی

بادام هندی به سبب دارا بودن مقادیری فیبر خوراکی و پروتئین، گزینه‌ای مناسب برای کاهش وزن است. مصرف بادام هندی به عنوان میان وعده یا خوردن آن پیش از وعده غذایی، موجب احساس سیری شده و از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

بادام‌هندی مقدار زیادی چربی غیراشباع دارد که منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. این آجیل خوش‌طعم، دارای پروتئین و فیبر بالا در کنار قند کم است؛ به همین دلیل به کاهش وزن کمک می‌کند. بادام‌هندی با داشتن مقدار زیادی منیزیم، در افزایش متابولیسم بدن و ​​کاهش گرسنگی نقش مهمی دارد.

بخوانید  تحول بزرگ واتس‌اپ برای کسب درآمد متا

گردو

با مصرف گردو در رژیم غذایی می‌توانید یک سپر مقاوم در برابر اشتهای کاذب بسازید. گردوها یک منبع غنی از چربی‌های اشباع نشده هستند (بیشتر از سایر مغزهای آجیل) و به کاهش وزن کمک می‌کنند.

گردو به‌دلیل داشتن چربی‌های غیراشباع و پروتئین یکی از بهترین مغز‌ها برای کاهش وزن محسوب می‌شود. چربی‌های غیراشباع شامل اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ هستند که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارند. علاوه بر این، گردو حاوی اسید آلفالینولئیک است که برای سوزاندن سریع‌تر چربی و بهبود سلامت قلب عالی است.