هنگامی که ما محتوای آموزنده و مفید را از طریق وبلاگ شخصی یا تجاری خود به اشتراک می گذاریم، بسیاری از افراد از وجود ما مطلع می شوند، از خدمات یا محصولات ما استفاده می کنند و احتمالاً محتوای بعدی ما را می خواهند. این همان بازاریابی محتوا است که در ادامه می خواهیم با جزئیات بیشتر به آن بپردازیم و با اصول و انواع آن آشنا خواهید شد.

جدول عناوین

هنگامی که درخواست های خود را به صورت رایگان به اشتراک می گذارید، به کسب و کار خود اجازه می دهید تا با خوانندگان وبلاگ اعتماد ایجاد کند. مشاوره و اطلاعات کسب و کار شما هر چه باشد، آن را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار خواهید داد. پس چرا به شما اعتماد نمی کنید؟ در این مقاله بازاریابی محتوا چیست و چگونه می توانیم از آن بهره مند شویم؟

انواع بازاریابی محتوایی

شبکه‌های اجتماعی

این واقعیت که بیش از 3.5 میلیارد نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، بازاریابی محتوا از طریق شبکه های اجتماعی را توجیه می کند. پلتفرم های زیادی برای پیاده سازی این روش بازاریابی وجود دارد که از آن جمله می توان به اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، تلگرام و … اشاره کرد.

این پلتفرم ها شرایطی را برای شما فراهم می کنند که بتوانید محتوای متنی، تصویری و ویدیویی تولید کنید و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

اینفوگرافیک

بازاریابی محتوا از طریق تولید اینفوگرافیک می تواند بسیار موثر باشد. با این روش تولید محتوا می توانید کسانی را که به دنبال اطلاعات فشرده هستند (که این روزها تعدادشان به شدت در حال افزایش است) جذب کنید. به هر یک از حساب های او در هر شبکه اجتماعی بروید و می توانید انواع و دسته بندی اینفوگرافیک ها را ببینید.

بلاگ

بخش وبلاگ هر وب سایت راهی عالی برای نشان دادن اهداف خوب شما به مخاطبان است. ارائه اطلاعاتی که ممکن است دستیابی به آن برای مخاطب کمی دشوار باشد، بهترین راه برای ایجاد اعتماد و نزدیک کردن آنها با پاسخ به سوالات مخاطب است.

وبلاگ های ایرانی و خارجی زیادی هستند که این ارتباط را با مخاطب ایجاد کرده اند. مانند HubSpot، Novin و Blinko. این سطح از اعتماد منجر به اعتماد به محتوای وبلاگ نمی شود، اما نام شما را در ذهن نگه می دارد و باعث می شود زمانی که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند نام شما را به خاطر بسپارند.

پادکست

بله، پادکست های آنها نیز نوعی محتوا است و خبر خوب این است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده اند. امروزه بسیاری از کسب و کارها پادکست ها را به عنوان یکی از کانال های بازاریابی محتوایی خود در نظر گرفته اند. با این روش می توانید اطلاعات مورد نظر را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، در گوش آنها زمزمه کنید و بخشی از لحظات فراغت آنها باشید.

ویدیو

حتما شنیده اید که می گویند یک عکس هزار کلمه ارزش دارد. شما همچنین موافق خواهید بود که یک ویدیو گاهی ارزش هزار عکس را دارد. به دلیل جذابیت بصری و شنیداری که ویدیوها می توانند داشته باشند، می توانند مخاطبان را بیشتر از متن یا تصویر جابجا کنند. از برندهایی که در تولید ویدئو عملکرد بسیار خوبی داشتند می توان به بنز و بی ام و اشاره کرد.

مزایای بازاریابی محتوایی

از مزایای مهم این روش بازاریابی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای بازاریابی محتوایی
مزایای بازاریابی محتوایی

1. بهبود سئوی سایت

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود سئو انجام دهید، اما برای افزایش قدرت سئوی وب سایت خود، هیچ چیز بهتر از تولید محتوا نیست و به درستی هم همینطور است. محتوا به زبان ساده به معنای اطلاعات است. هدف گوگل تطبیق مرتبط ترین و باکیفیت ترین اطلاعات با جستجوی کاربران است. اما اگر محتوایی با چنین ویژگی هایی تولید و توزیع نکنید، فرصتی برای رتبه بندی نخواهید داشت و از چشم کاربران دور خواهید ماند.

نیل پاتل (Neil Patel)، ارتباط میان بازاریابی محتوایی و سئو را چنین توضیح می‌دهد:

«سئو به محتوا نیاز دارد. بازاریابی محتوا به معنای محتوا نیز هست. سئو بدون محتوا بی معنی است. شما به کلمات، متون، محتوا و کلمات کلیدی نیاز دارید. می دانم که بسیار کلیشه ای است، اما باید بگویم: محتوا پادشاه است.»

شما به دلیل کلمات کلیدی خاصی که در محتوای نوشتاری خود قرار می دهید در موتورهای جستجو رتبه بندی می کنید. محتوای بیشتر به معنای کلمات کلیدی بیشتر است. به این ترتیب شانس بیشتری برای رتبه بندی در گوگل خواهید داشت. بنابراین، برای بازاریابی محتوای موفق، تحقیق کلمات کلیدی از اهمیت اساسی برخوردار است.

یکی دیگر از عوامل مهم در بهبود سئو، گرفتن لینک است. وقتی سایت های دیگر به سایت شما لینک می دهند، گوگل شما را یک منبع معتبر می داند و بنابراین آن را در رتبه بندی قرار می دهد.

نکته دیگر این است که گوگل وب سایت ها و منابعی را ترجیح می دهد که همیشه به روز می شوند. بنابراین، زمانی که به طور مرتب مطالبی را ارسال می کنید، سایت شما رتبه بالاتری خواهد داشت. از طرف دیگر، اگر انتشار محتوای خود را متوقف کنید، گوگل فکر می کند که سایت شما بسته و غیرفعال است و بنابراین رتبه شما را پایین می آورد تا از دسترسی افراد به محتوای شما جلوگیری کند.

برای آشنایی بیشتر با سئو و عوامل مهم و تاثیرگذار در رتبه‌بندی، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «سئو چیست؛ مزایا و کاربرد انواع SEO سایت» را همین حالا بخوانید.

2. بهبود خدمات مشتری

اگر معتقدید تولید محتوا تنها راه جذب مشتریان آینده است، کاملا در اشتباه هستید. یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب همچنین شامل منابعی برای مشتریان فعلی است. حاوی:

  • مطالب آموزشی: این محتوا به خوانندگان کمک می کند تا با معرفی محصولات و خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
  • پرسش‌های متداول: سوالات متداول موضوعات محتوای خوبی هستند. زیرا می توانید زمان زیادی را صرف پاسخگویی به سوالات رایج کنید و زمانی که مشتری در این مورد از شما سوالی می پرسد، این مقاله را برای او ارسال کنید. علاوه بر این سوالات متداول، ترافیک ارگانیک بالایی را نیز به سایت شما می آورند.
  • به‌روزرسانی‌های انجمن: با به اشتراک گذاشتن محتوای آموزشی یا اطلاع رسانی ساده به مشتریان/مصرف کنندگان، حس جامعه و جامعه را ایجاد می کند و در عین حال برند شما را به روشی معتبر تبلیغ می کند.

3. بهبود روابط عمومی

اینترنت موانعی را که در گذشته مانع از دستیابی کسب و کارها به مشتریان هدف می شد را از بین برده است. در گذشته تبلیغ در تلویزیون دشوار یا بسیار گران بود. اما اکنون می توانید به راحتی یک ویدیو را در یوتیوب یا اینستاگرام آپلود کنید و پیام خود را به صورت رایگان به میلیون ها نفر در سراسر جهان برسانید. در مورد اخبار و تبلیغات هم همینطور است. امروزه برای برقراری ارتباط با مشتریان و طرفداران خود نیازی به مدیر روابط عمومی ندارید.

بخوانید  با ۵ وب‌سایت برتر حذف واترمارک آشنا شوید

پست های وبلاگ جایگزین روزنامه ها شدند. لایو اینستاگرام جایگزین کنفرانس های مطبوعاتی سنتی شده است. هر چیزی که برای روابط عمومی نیاز دارید به صورت رایگان در دسترس شماست!

4. تبدیل سرنخ‌ها (لید) به مشتری

با یک استراتژی بازاریابی محتوا قوی، کسب و کارها می توانند با ارائه محتوایی که نیازهای مخاطبان را در هر مرحله از فرآیند کسب و کار برآورده می کند، فرآیند جذب مشتری را بهبود بخشند.

بازاریابان سنتی قبلاً در امکان پذیری این روش بازاریابی تردید داشتند، اما اکنون به اثربخشی آن پی برده و به جای انتقاد از آن، تلاش خود را بر نحوه اجرای آن متمرکز کردند. اما آنچه در مورد این روش بازاریابی مهم است این است که محتوا باید قابل فروش باشد تا همه چیز به خوبی پیش برود. محتوای ضعیف تأثیر منفی بر اعتبار کسب و کار خواهد داشت و ممکن است به آن آسیب برساند. باید ببینید آیا مقاله شما از سایر مقالات متمایز خواهد شد؟ آیا سودآور خواهد بود؟

سه نکتهٔ زیر، به شما کمک می‌کند تا با تولید محتوایی هوشمند، سرنخ‌ها را به فروش تبدیل کنید:

۱. مخاطب خود را شناسایی کنید

چه کسی به احتمال زیاد مشتری شما خواهد شد؟ هدف تولید محتوایی است که مردم بخواهند دریافت کنند و اصلا رویکرد بازاریابی مستقیم نداشته باشد.

با طرح چنین پرسش‌هایی کار را آغاز کنید:‌

  • مشتریان ایده‌آل من چه نقشی در محل کار دارند؟
  • علاقه‌مندی‌ها و چالش‌های آن‌ها چیست؟
  • بیشتر وقت آنلاین خود را کجا می‌گذرانند؟
  • ترکیب جمعیتی‌شان به چه گونه است؟

با پاسخ به این سوالات می توانید اطلاعاتی در مورد مشتریان بالقوه خود بدست آورید. اطلاعاتی که تولید محتوا را برای آنها تسهیل می کند. یافتن پاسخ‌های هوشمندانه برای این سؤالات، هدف‌گیری شما را برای شخصی‌سازی محتوا بهبود می‌بخشد و شخصیت‌ها را به تصمیم خرید نزدیک‌تر می‌کند.

۲. نقاط درد مخاطبان را شناسایی کنید

تیم فروش یا مدیران حساب‌های مشتریان بهتر از هر کس دیگری هستند زیرا کاستی های خود و دردسرهای مشتریان خود را می دانند. شاید وقت آن رسیده باشد که به طور خصوصی با آنها ملاقات کنید و کمی در مورد آن یاد بگیرید. به منظور بازاریابی موثر سرنخ های خود در قیف فروش خود، باید زبان آنها را بدانید. چه چیزی آنها را جذب محصول یا خدمات شما می کند؟ چه کسی مشکل آنها را حل خواهد کرد؟

دلیل اینکه شناسایی نقطه درد برای موفقیت بازاریابی بسیار مهم است این است که می تواند مشتری معمولی را از مشتری واقعی متمایز کند. شما باید مطمئن باشید که مشتریان هدف شما مشتریانی هستند که کسب و کار شما می تواند پاسخ مناسبی به آنها ارائه دهد.

چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ واضح است؛ زیرا مطمئناً مشتریان راضی هرگز به اعتبار کسب و کار شما لطمه نمی زنند و اطمینان از رضایت آنها باید همیشه اولویت اصلی شما و کسب و کار شما باشد.

۳. راهکار ارائه کنید

شما باید محتوایی بسازید که وقتی در اطراف نیستید به جای شما صحبت کند. منابع منحصر به فردی که به قدری قدرتمند هستند که به سوالات مخاطبان به سرعت و به راحتی پاسخ داده می شود. شما باید از محتوای خود برای ترسیم تصویری از راه حل های استراتژیک استفاده کنید. راه حل های هوشمندانه ای که مخاطبان برای کاهش نقاط درد خود به آن نیاز دارند.

به عنوان یک ارائه دهنده راه حل، می توانید با ارائه محتوای مرتبط و در دسترس، روابط ارزشمندی با مشتریان بالقوه ایجاد کنید. به این ترتیب، نه تنها می توانید خود را از بقیه رقبا متمایز کنید، بلکه می توانید در محبوب ترین موقعیت ممکن قرار بگیرید.

با استفاده از بینشی که برای هدایت محتوای آینده به دست آورده اید، متوجه خواهید شد که زمان و انرژی که برای تولید محتوا صرف می کنید در نهایت نتیجه خواهد داد. اما همیشه به یاد داشته باشید که باید از رویکردهایی استفاده کنید که تنها با هدف ارتقای ارزش محصول یا خدمات نیستند. بنابراین، آموزش مهمتر از فروش است.

هرچه بیشتر مخاطبان خود را راهنمایی و کمک کنید، احتمال اینکه در آینده به سایت شما بازگردند و در نهایت مشتری شوند، بیشتر می شود.

اصول بازاریابی محتوایی

محتوای جذاب یکی از سه دلیل اصلی است که مردم برندها را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند. بنابراین هرگز نمی توان از اهمیت و ضرورت تولید محتوای با کیفیت غافل شد. برای تولید محتوای با کیفیت باید به اصولی که در ادامه به آن اشاره می کنیم توجه کنید.

۱. مزیت ایجاد کنید

محتوای شما باید ارزش واقعی داشته باشد که می تواند شامل اطلاعات مفید، محتوای آموزشی کاربردی یا حتی سرگرمی باشد. محتوای شما باید دارای نکاتی باشد که توجه خواننده و در نهایت کسب و کار او را جلب کند. مقاله‌های کاربردی با عنوان‌هایی که با «چگونه یا چطور» شروع می‌شوند، به‌ویژه در جذب مشتری مؤثر هستند.

چرا؟ از آنجایی که افراد دائماً به دنبال اطلاعات جدید هستند، مقالاتی که بتواند نیازهای اطلاعاتی آنها را برآورده کند بسیار ارزشمند است. این مقالات نه تنها واکنش خوب مردم را برمی انگیزد، بلکه به کسب و کار آنها کمک می کند تا اعتبار کسب کند. اگر بتوانید به سوالات شخصی یک خریدار پاسخ درستی ارائه دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که در آینده برای کسب اطلاعات بیشتر به شما مراجعه کنند.

هر چه بیشتر بتوانید مردم را راهنمایی کنید یا محتوای آموزنده و مفیدی را در اختیار آنها بگذارید، تصویر بهتری از برند شما خواهند داشت و مشتاق تر برای تبلیغ برند شما خواهند بود!

۲. سرعت عمل داشته باشید

بنابراین سرعت عامل قدرتمندی است که افراد را وادار به عمل و واکنش می کند. شما باید با محتوای خود احساس فوریت ایجاد کنید.

تمام تلاش خود را بکنید تا مخاطبان خود را وادار به عمل و پاسخگویی کنید. سعی کنید اطلاعات مرتبط و به روز، حساس به زمان و با ارزش را به دست آورید. بنابراین، اگر فرصتی با زمان محدود دارید، در اسرع وقت آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

هر چیزی که باعث شود خوانندگان شما پاسخ دهند برای شما خوب است. زیرا احتمالاً آنها را تشویق می کند تا در مورد مقاله بعدی شما (و فراخوان اقدام) اقدام کنند.

۳. برای محتوای خود منبع ذکر کنید

حقیقت این است که مردم شیفته‌ٔ حقیقت هستند. شما ممکن است بسیاری از منابع خود را داشته باشید، اما بهتر است منابع خود را ذکر کنید. استفاده از داده‌های مختلف به‌عنوان منابع برای محتوای خود، راهی مؤثر و آسان برای افزایش حجم محتوای شما و در دسترس‌تر کردن آن است. این منابع می توانند شخصیت یا شکل باشند. از آنها برای ایجاد محتوا استفاده کنید تا مردم شما را جدی بگیرند. این فرآیند استخراج را ساده می کند. هدف شما این است که مردم به برند شما اعتماد کنند. بنابراین برای آمار و شواهد خود، از منابع معتبر برای غنی سازی متن یا محتوای خود استفاده کنید.

۴. کنجکاوی مخاطب را ارضا کنید

مخاطب اطلاعاتی است که زندگی او را آسان‌تر و دلپذیرتر می‌کند و برای مشکلاتش راه‌حل می‌دهد. از این کنجکاوی استفاده کن عناوینی را انتخاب کنید که مردم به سادگی از کنار آنها عبور نکنند. یعنی شما واقعاً از بیرون به مسائل نگاه می کنید.

علاوه بر حل مشکلات خواننده، باید سعی کنید راهی برای جذاب نگه داشتن مطالب پیدا کنید. پاسخ دادن به سؤالی که در مورد آن می دانید آسان است. اما ارائه اطلاعات به شیوه ای تازه و خلاقانه موثرتر است.

مردم به نظرات واقعی شما به عنوان یک کارشناس کسب و کار یا کارشناس موضوع اهمیت زیادی می دهند و نمی خواهند کلمات تکراری و کلیشه ای بشنوند. پس کنجکاوی آنها را تغذیه کنید و حقیقت را به آنها بگویید. کنجکاوی یکی از دلایلی است که برندسازی شخصی در بازاریابی محتوا موثر است. مردم کنجکاو هستند که بدانند چه کسی پشت برندهایی است که می خرند.

۵. احساسات را برانگیزید

در حالی که نباید تمام محتوای خود را صرف احساسات کنید، باید بدانید که اطلاعاتی که احساسات را برمی انگیزد می تواند بسیار موثر باشد. وقتی نوبت به فرآیند خرید می رسد، احساسات محرک اصلی است. با این حال، استفاده از احساسات به گونه ای مهم است که افراد احساس نکنند که از احساسات آنها سوء استفاده شده است. پس سعی کنید با قلم، دوربین یا هنر خود احساسات را برانگیزید و در عین حال با رویکردی منطقی و منطقی اعتبار و اعتماد را برای خود به ارمغان بیاورید.

احساسات و عواطف به شما کمک می کند مقاله ای قدرتمند بسازید و قابلیت اشتراک گذاری آن را با مخاطبان خود افزایش دهید. زیرا مخاطبان به طور طبیعی مشتاق به اشتراک گذاشتن احساسات خود با دیگران هستند. مهار احساسات همیشه به این معنی نیست که خوانندگان خود را به گریه یا ترس وادار کنید. در عوض، برای هر احساس محتوای جداگانه ایجاد کنید.

جف بولاس (Jeff Bullas)، مطالعه‌ای موردی را درباره‌ی به‌کارگیریِ شوخ طبعی در کانتنت مارکتینگ به اشتراک گذاشته که دستاورد آن را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید:‌

« از آنجایی که تحقیقات وارتون نشان می دهد که اکثر افراد مزاح و شوخ طبعی را دوست دارند و به طور مرتب چنین مطالبی را به اشتراک می گذارند، استفاده از طنز بسیار موثر است. شرکت های بزرگ همیشه از یک ترفند طنز استفاده می کنند تا برند خود را از سایر برندها متمایز کنند. »

آن‌ها می‌دانند که شوخ طبعی می‌تواند حاوی کارکردهای زیر باشد:‌

  • جلب توجه کند.
  • واکنشی هیجانی و عاطفی را برانگیزد و افزون بر خوشحالی مخاطب، باعث برقراری ارتباط میان او و برند شما شود.
  • نشان دهد که شما نیز یکی از آن‌ها هستید و به عنوان عضوی از جامعه، همان دغدغه‌ها را دارید.
  • در ذهن‌ها می‌ماند و به اشتراک گذاشته می‌شود و اگر از ترفند شوخ‌طبعی در همه‌ی صفحات شبکه‌های اجتماعی خود بهره بگیرید، شمار فالورهایی که جذب می‌کنید، افزایش خواهد یافت.

مثال زیر نشان می دهد که چگونه خطوط هوایی ویرجینیا از طنز برای خوشامدگویی به مخاطبان خود در عید استفاده کرده است. یکی از کارکنان این شرکت به جای چراغ قوه از پای بوقلمون برای هدایت هواپیما در باند فرودگاه استفاده کرد. نکته ای که نباید فراموش کرد این است که نباید به صورت طنز و بدون قضاوت و بی احترامی به مخاطب استفاده شود. هدف طنز فقط سرگرمی است.

مراحل اجرای کانتنت مارکتینگ

در ادامه در ۱۰ مرحله به شما می‌گوییم چطور می‌توانید بازاریابی محتوایی را اجرا کنید:

۱. هدف خود را مشخص کنید

اولین عبارت کلیشه ای در فرآیند بازاریابی این است که هدف خود را مشخص کنید. اما بسیار مهم است که اهداف خود را مشخص کنید. یک ضرب المثل معروف می گوید: «اگر هدفی نداشته باشی، به هرجا برسی، همان‌جا مقصد توست!»

شما نمی خواهید این سرنوشت شما باشد. پس بدون معطلی یک قلم و کاغذ بردارید، با هرکسی که نیاز دارید صحبت کنید و هدف بزرگ خود را روی آن کاغذ بنویسید. به عنوان مثال: هدف بازاریابی محتوا این است که خود را به همه افراد در سایت خود معرفی کنید (که در دنیای بازاریابی “آگاهی از برند” نامیده می شود).

۲. پرسونای خود را بشناسید

شناخت پرسونا مرحله دوم تمام کارهای انجام شده در بازاریابی دیجیتال است. اگر نمی دانید برای چه کسی می خواهید محتوا ایجاد کنید، چگونه می خواهید به هدف خود برسید؟ تولید محتوا برای یک مرد 50 ساله قطعا با یک دختر نوجوان 15 ساله متفاوت است، بنابراین بهتر است اکنون تعیین کنید که چه گروهی از افراد را می خواهید جذب کنید.

بخوانید  فرآیند و قالب نوشتن محتوا به صورت انسان-محور

۳. استراتژی مخصوص کانتنت مارکتینگ را بچینید

اکنون که هدف شما بزرگ روی کاغذ نوشته شده و شخصیت شما مشخص است، وقت آن است که استراتژی داشته باشید. نه نترس یک استراتژی مانند یک برنامه دقیق است که باید شما را به هدفتان برساند. آن را خیلی پیچیده نکنید. مشخص کنید که از کجا می خواهید شروع کنید، چه ابزارهایی دارید و به کجا می خواهید بروید.

۴. کانال‌هایی را که می‌خواهید در آن‌ها فعال باشید، مشخص کنید

انتخاب این کانال ها به شخصیت تجاری شما بستگی دارد. به عنوان مثال، همه می دانند که اگر می خواهید نسل جوان بین 17 تا 30 سال را هدف قرار دهید، بهترین مکان اینستاگرام است. یا اگر مخاطبان شما جامعه ای از سالمندان هستند، حتی ممکن است بخواهید برای آنها نامه ای بفرستید و روزهای شاد جوانی را به آنها یادآوری کنید! مشخص کنید که می خواهید در کدام کانال ها فعال باشید و آنها را به استراتژی خود اضافه کنید.

۵. یک تیم قوی بسازید

تلاش برای انجام بازاریابی محتوا به تنهایی مانند تلاش برای هدایت کشتی به تنهایی است. به این ترتیب، وقتی بادبان ها را می بندید، به یاد می آورید که لنگر را رها نکرده اید، یا وقتی در طوفان گرفتار می شوید، کسی نیست که کشتی را هدایت کند.

یک تیم محتوا باید شامل افراد زیر باشد:

  1. استراتژیست محتوا
  2. مدیر محتوا
  3. نویسنده یا حتی تیم نویسندگان
  4. کپی رایتر
  5. سرپرست شبکه‌های اجتماعی
  6. کارشناس سئو
  7. طراح گرافیک
  8. عکاس و تولیدکننده‌ٔ ویدیو

۶. ایده بپردازید!

اکنون زمان آن است که شروع به طوفان فکری و ارائه ایده های خود کنید. بگویید درباره چه موضوعاتی می خواهید با مخاطبان خود صحبت کنید، آیا می خواهید ویدیو بسازید؟ می خواهی درباره چه چیزی باشد؟ در مورد وبلاگ شما چطور؟ چه چیزی می خواهید پست کنید؟ در مورد این موضوعات صحبت کنید و ایده های خود را یادداشت کنید تا از ذهن شما خارج نشوند.

۷. یک تقویم محتوا درست کنید

محتوای تقویم محتوا نقشه راه شماست. این تقویم به شما کمک می کند تا بدانید هر روز قرار است در کدام کانال چه پستی ارسال کنید. پیشنهاد می کنیم تقویم محتوای سایت را از تقویم شبکه اجتماعی جدا کنید.

۸. بنویسید، عکس بگیرید و ویدیو بسازید

ادامه دهید و محتوای متنی، تصویری و صوتی خود را خیلی راحت آماده کنید.

۹. محتوایتان را منتشر کنید و آن را ترویج دهید

باز هم طبق تقویم عکس ها، متن ها و فیلم های خود را در کانال های مربوطه قرار دهید. فراموش نکنید که قرار نیست همه هر روز وارد صفحه رسانه اجتماعی شما شوند یا وبلاگ شما را باز کنند. بنابراین محتوای خود را در کانال های مختلف تبلیغ کنید. این مرحله می تواند نقش بسزایی در دستیابی به نتایج حاصل از بازاریابی محتوا داشته باشد.

۱۰. کانتنت‌های خود را آنالیز کنید

شما بدون جراحی نتایج را درک نمی کنید. اینکه آیا به هدف خود رسیده اید یا خیر، تنها با تجزیه و تحلیل نتایجی که به دست آورده اید امکان پذیر است. پس بهترین کار این است که تنبل نباشید، این نتایج را تحلیل کنید و بهینه سازی های لازم را انجام دهید.

راهکارهایی برای کشف ایده‌ٔ کانتنت مارکتینگ

برای تولید محتوای اثربخش باید دو عامل کیفیت و ثبات را همیشه در نظر گرفت. در واقع، ارتباط مستقیمی بین نحوه وبلاگ نویسی و میزان ترافیکی که به سایت خود می آورید وجود دارد.

پاملا ووهان (Pamela Vaughan)، مدیر وبلاگ بازاریابی ربایشی در Hubspot می‌گوید:

“وقتی صحبت از وبلاگ نویسی تجاری به میان می آید، شکی نیست که ثبات کلیدی است. ببینید چگونه شرکت هایی که وبلاگ نویسی را از 3-5 بار در ماه به 6-8 بار در ماه افزایش دادند، تقریباً دوبرابر فروش خود را افزایش دادند. علاوه بر کمیت، ثبات باید در مورد کیفیت محتوا نیز توجه داشته باشید، اگر توجه کنید که گوگل چقدر روی محتوا تاکید می کند، از این جمله تعجب نخواهید کرد، زیرا بازاریابان باید در تولید محتوا به تنهایی بر کیفیت تاکید کنند کمیت و کیفیت باید دست به دست هم بدهند و ساختار منسجمی داشته باشند.”

با تاکید بسیار بر هماهنگی و ترکیب کیفیت و کمیت محتوا، امروزه بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسب و کار با چالش بزرگ تولید دائمی ایده های جدید روبرو هستند. این ایده ها از کجا می آیند؟ خوشبختانه راه های زیادی برای شناسایی ایده ها وجود دارد.

۱. تحقیق کلمه‌ی کلیدی مناسب

تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی ایده‌های محتوایی عالی است؛ اما انتخاب کلمات کلیدی با رتبه‌ی بالا، شما را به جایی نخواهد رساند حتی اگر آن‌ها را به‌خوبی در متن محتوا بگنجانید. باید بدانید که بر سر این‌گونه کلمات کلیدی، رقابتی تنگاتنگ وجود دارد که وقت شما را هدر می‌دهد، مگر اینکه شرکتی مانند اپل یا نایکی باشید. در عوض، آنچه باید هدف بگیرید، انتخاب عبارات کلیدی طولانی است. این‌گونه عبارات کلیدی، از سه یا چهار کلمه تشکیل شده و کاملا به کسب‌و‌کار تخصصی شما مرتبط هستند.

ابزار کلمات کلیدی گوگل به شما کمک می کند با جستجوی کلمه کلیدی، علایق جالبی را کشف کنید. به عنوان مثال، می توانید از ابزار Keyword Tool برای یافتن کلمات کلیدی که معمولاً در محتوای وب سایت شما جستجو می شوند استفاده کنید.

اگر وبلاگ کنسول بازی ویدیویی دارید، کلمات کلیدی مانند PS4 یا XBOX ONE را در آنجا خواهید یافت. اما ممکن است تعجب کنید اگر ببینید که کلمات کلیدی دیگری مانند “برنامه های آیفون برای پخش” نیز ممکن است اغلب برای یافتن محتوای شما استفاده شوند. این بدان معنی است که شما باید محتوایی تولید کنید که با کلمات کلیدی تازه کشف شده مطابقت داشته باشد! اما در هر صورت باید این کلمات را در راستای برند خود نگه دارید. بنابراین، یک چشم انداز برای خود انتخاب کنید و با آن پیش بروید.

۲. فروش و حمایت از مشتری

اعضای تیم فروش که به طور مرتب با مشتریانِ بالقوه و مشتریان کنونی شما در ارتباط هستند، منبعی عالی برای ایده‌های وبلاگ به شمار می‌روند. هفته‌ای یک‌بار، تیم خود را جمع کنید و از آن‌ها بپرسید:‌

  • مطلب یا پرسش جدیدی در کامنت‌ها وجود دارد یا نه؟
  • سرنخ‌های فروش و مشتریان با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستند؟
  • آیا کسی می‌خواهد یا می‌تواند نقد یا مطالعه‌ی‌ موردی مثبتی ارائه کند؟

از طرف دیگر، با ایجاد یک صفحه‌گسترده دیجیتالی، می‌توانید از اعضای تیم خود بخواهید سؤالات یا ایده‌هایی را برای محتوا ارسال کنند. ممکن است در ابتدا دشوار باشد، اما همانطور که به توسعه فرهنگ در شرکت خود ادامه می دهید، متوجه خواهید شد که تیم فروش و پشتیبانی شما می توانند محتوای خوبی برای وبلاگ شما پیدا کنند.

۳. بررسی داده‌های تاریخی

کسانی که از Google Analytics کمک می گیرند می توانند به سرعت و به راحتی داده های تاریخی محتوای خود را به دست آورند و به دقت بررسی کنند که کدام موضوعات موفق ترین بوده اند. به عنوان مثال، چنین داده هایی می تواند مفید باشد:

  • زمان ماندن در صفحه
  • کامنت‌ها
  • شمار بازدیدها از صفحات
  • نرخ پرش یا Bounce rate

این مقیاس‌ها تصویری روشن از نحوه‌ی عملکرد یک پست وبلاگی خاص یا یک موضوع کلی ارائه می‌کنند.

۴. پاسخ به پرسش‌های مشتریانِ آتی

از رسانه های اجتماعی برای شناسایی بهتر مشتریان بالقوه خود استفاده کنید. یه سوال ازشون بپرس! همچنین از پاسخ دادن به نظرات کاربران برای مطرح کردن نظرات، سوالات و چالش های آنها استفاده کنید.

۵. تجربه‌های موفق مشتریان

برای ارتقای فروش، هیچ ابزاری بهتر از ابراز رضایت مشتری از محصول یا خدمات شما نیست. ما حداقل این استراتژی را اتخاذ خواهیم کرد و از آن به خوبی استفاده خواهیم کرد.

۶. اخبار صنعت

خوانندگان خود را با اخبار بی‌درنگ صنعت و تجارت خود به‌روز نگه دارید.

۷. گوگل آلرت

از سیستم رایگان Google (Google Alerts) برای نظارت بر شرایط صنعت و نظارت بر موضوعات مورد بحث استفاده کنید.

۸. فعالیت در شبکه های اجتماعی

حضور فعال در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام گزینه خوبی برای کشف ایده های جدید است. لینکدین بستری را برای حرفه ای ها فراهم می کند و بنابراین شما را در معرض ایده های بیشتری قرار می دهد. همچنین می توانید عبارات خاصی را در توییتر تگ کنید و ببینید که دیگران چه می گویند و برای ایجاد محتوا الهام بگیرید.

همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی خود از مردم سؤال بپرسید. بازخوردی که از مخاطبان هدف خود دریافت می کنید منبع ارزشمندی است.

۹. توجه به پاسخ‌ها و واکنش‌ها در وبلاگ‌های دیگر

خواندن منظم وبلاگ های دیگران در صنعت خود را به عادت تبدیل کنید. فقط مطالب تولید شده را مطالعه نکنید، نظرات را نیز با دقت بخوانید.

 ۱۰. رصد کردن ایمیل‌ها/ تماس‌های تلفنی

چه درخواست هایی از این دو کانال مطرح می شود؟ از همکاران شرکت خود که پاسخ این سوال را می دانند بپرسید و درخواست هایی که در این دو کانال مطرح می شود را یادداشت کنید.

۱۱. بازیافت محتوای موجود

طبق گزارش CMI، حدود 64 درصد از بازاریابان محتوای B2B گزارش دادند که با چالش تولید محتوای کافی روبرو هستند. به نظر ما راه حل این چالش بازیافت محتوای موجود است.

بازیافت ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای افزایش تولید محتوا بدون فدا کردن کیفیت برای کمیت است. شما می توانید با یافتن راهی برای استفاده مجدد از محتوای موجود، منابع جدید و الهام بخش ایجاد کنید.

  • کتاب‌های الکترونیکی‌ یا مقالات طولانی‌تان را تقسیم کنید

برای استفاده حداکثری از کتاب‌های الکترونیکی، آن‌ها را به پست‌های وبلاگ جداگانه با ارزش یکسان تقسیم کنید. تقسیم پیشنهادات بلند مدت یک تکنیک بازاریابی است که اکثر مردم از آن استفاده نمی کنند. با استفاده از این تکنیک، می توانید به راحتی به تغییر رسانه برای ایجاد ارزش ادامه دهید.

کتاب های الکترونیکی ممکن است برای برخی از مخاطبان سخت به نظر برسد. اما پست‌های وبلاگی که جنبه خاصی از یک مشکل کلی را بررسی می‌کنند می‌توانند برای اکثر مخاطبان راحت‌تر هضم شوند. در اینجا نیز مانند هر بخش بندی دیگری، بسته به کانالی که قصد دارید محتوا را در آن منتشر کنید، به یک تغییر کوچک در قالب نیاز خواهید داشت.

  • برای مقالات وبلاگ خود آرشیو درست کنید

در حال حاضر، دست از به هم ریختن مغز خود برای ایده های جدید بردارید و به خودتان لطف کنید: وبلاگ خود را بایگانی کنید. احتمالاً تعداد زیادی کتاب الکترونیکی دارید که می خواهید آنها را به روشی جدید به صورت رایگان منتشر کنید. اما قبل از اینکه مقالات موجود خود را بررسی کنید، تجزیه و تحلیل وبلاگ خود را بررسی کنید تا ببینید آیا پست های خاصی وجود دارد که بیشترین بازدید یا اشتراک گذاری را داشته است یا خیر.

هدف نه تنها کشف یک مقاله با عملکرد خوب، بلکه یافتن چندین مقاله است که با موضوع آن مقاله همپوشانی دارند. اگر بتوانید 3-5 مقاله در هر موضوع جمع آوری کنید، بیش از نیمی از راه را طی کرده اید. اگرچه می‌توانید از مقالات به شکل اصلی‌شان استفاده کنید، اما چند دقیقه برای مرور و بازنویسی آنها وقت بگذارید. به عنوان مثال، اعداد جدید اضافه کنید، عنوان را تغییر دهید یا چند جمله که فکر می کنید مقاله را بهتر می کند، اضافه کنید، سپس آن را ارسال کنید.

از هر رویکردی که استفاده می کنید، برای سهولت در خواندن، حتما به رابطه عملکردی بین مقالات توجه کنید. این گسست طبیعی بین مقالات را از بین می برد و تداوم همه مقالات را تضمین می کند. همچنین می توانید چندین نمودار، تصویر و مجموعه گرافیکی را به مقاله اضافه کنید. با این تغییرات، یک کتاب الکترونیکی جدید برای به اشتراک گذاشتن با خریداران خود خواهید داشت!

  • محتوایی همیشه سبز توسعه دهید

همیشه سبز اشاره ای به محتوای ثابت و دائمی است که تاریخ انقضا ندارد (شاید مانند این مقاله). این محتوا اطلاعات با کیفیت و ماندگاری را با مخاطب به اشتراک می گذارد. برخلاف محتوایی که تاریخ انقضا دارد. محتوای همیشه سبز نه تنها ارزش بلندمدتی برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد، بلکه این توانایی را دارد که در طول زمان نیازهای مشتریان شما را برآورده کند.

بخوانید  با ۵ وب‌سایت برتر حذف واترمارک آشنا شوید

در یک دنیای ایده آل، هر چیزی که خلق شود دوام خواهد داشت. اما دنیای ما اینطور نیست. بنابراین، اگر به دلیل نگرانی در مورد تاریخ انقضا، از ارائه گزارش در مورد موضوعات داغ و روندهای صنعت اجتناب کنید، به مزیت رقابتی کسب و کار خود آسیب خواهید رساند. باید بدانید که دنیای کسب و کار هر روز تغییر می کند، بنابراین درک مزیت محتوای مستمر و بهبود ارزش آن با یافتن راه حل های خلاقانه یک اصل محوری در بازاریابی محتوا است.

به جای صرف نظر از این نکته کوچک بازاریابی، آن را در به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی، پیوندهای وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها و پرسش‌های متداول بگنجانید. انتشار و بازیافت مداوم محتوا به کسب و کار شما اجازه می دهد تا رهبری صنعت را در دست بگیرد و سطح رضایت مشتری شما را افزایش دهد.

  • مخاطبان جدیدی را هدف بگیرید

شخصیت های خریدار شما نه تنها بازتابی از کسب و کار شما هستند، بلکه محصول یا خدمات منحصر به فرد شما هستند. در حالی که برخی از کسب و کارها فقط یک شخصیت خریدار را شناسایی می کنند، برخی دیگر به دنبال هدف قرار دادن 3 یا 4 شخصیت خریدار هستند.

برای کسانی که به دنبال جذب بیش از یک شخصیت خریدار هستند، تولید محتوایی که تمام شخصیت‌های خریدار را هدف قرار دهد بسیار دشوار است. زیرا برخی از محصولات شما ممکن است با برخی از شخصیت های خریدار شما ارتباط داشته باشند اما نه چندان با دیگران. اینجاست که باید به بازیافت محتوا فکر کنید. به عنوان مثال، ممکن است قبلا کتاب الکترونیکی منتشر کرده باشید که اکثریت مخاطبان را به خود جذب کرده است، اما این رویکرد ممکن است در دراز مدت همه را راضی نکند.

بنابراین، به جای رها کردن بخشی از مخاطبان هدف خود، محتوا را به گونه ای بازیافت کنید که مربوط به مشتریانی باشد که هنوز محتوای اصلی را دریافت نکرده اند. اجازه ندهید مشتریان شما عقب بمانند. به یاد داشته باشید که تنها با درک پتانسیل کامل مخاطبان خود می توانید به بازگشت سرمایه بالاتری برسید.

۱۲. تبلیغ محتوای تولید شده در شبکه‌‌های اجتماعی

ایجاد محتوا مهم است، اما اینکه بتوانید پیام خود را به خریداران برسانید موضوع دیگری است. بهترین راه برای تبلیغ و تبلیغ محتوای خود استفاده از شبکه های اجتماعی است. بازاریابان محتوا در Moz توصیه های زیر را ارائه کردند:

  • کانال درست را انتخاب کنید

برخی از محتواها برای اینستاگرام، برخی برای توییتر و برخی برای هر دو مناسب هستند. شما باید مخاطبان خود را به اندازه کافی بشناسید تا بدانید چه چیزی را دوست دارند و کجا تماشا کنند. اگر قبلاً چنین دانشی ندارید، آزمایش و آزمایش کنید تا چنین دانشی را از مخاطب خود دریافت کنید.

  • در زمان‌های مناسب پست بگذارید

اینستاگرام، توییتر و لینکدین در نسخه تجاری خود آماری را در اختیار شما قرار می دهند. از این اطلاعات می توانید ایده خوبی از زمان مناسب برای ارسال پست دریافت کنید.

  • از هشتگ استفاده کنید

اگرچه استفاده بیش از حد از هشتگ ها خوب نیست، اما هشتگ ها خود راه خوبی برای جذب مخاطبان جدید هستند. بررسی کنید کدام هشتگ برای صنعت و کسب و کار شما بهترین کارایی را دارد (اما از بیش از دو هشتگ در یک زمان استفاده نکنید).

ابزارهای مورد نیاز برای اجرای کمپین های بازاریابی محتوا

برای شروع کار در این زمینه باید به ابزارهای متعددی در این زمینه تسلط داشته باشید. البته آنها ابزار سختی نیستند، پس نگران نباشید و فقط شروع کنید.

  • سیستم مدیریت محتوا (CMS): این سیستم ها بر روی وب سایت شما نصب می شوند و با آن ها می توانید بدون نیاز به تیم فناوری اطلاعات، مطالب خود را در وب سایت آپلود کنید، تصاویر و فیلم ها را بین آن ها قرار داده و به روشی که می خواهید منتشر کنید.
  • نرم افزار مدیریت پروژه: این نرم افزارها به شما کمک می کنند تا بدانید همه چیز در کجا قرار دارد و آیا همه چیز مطابق فهرست مطالب در حال حرکت است یا خیر. Trello یکی از محبوب ترین نرم افزارها است. Trello یک نسخه وب دارد و می توانید از هر جایی به آن دسترسی داشته باشید و کار خود را پیگیری کنید. در این محیط می توانید ستون های مختلفی ایجاد کنید، پروژه هایی را به این ستون ها اضافه کنید و یک روال معمول را برای استفاده با هم تیمی های خود در نظر بگیرید.
  • ابزار تجزیه و تحلیل: درباره مزایای آنالیز پیشین صحبت کردیم. یکی از معروف‌ترین ابزارهایی که برای تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار می‌گیرد، گوگل آنالیتیکس است. استفاده از این ابزار نیازمند آموزش مقدماتی است، اما بسیار کارآمد و مناسب برای همه افراد حرفه‌ای است.
  • نرم افزار طراحی: برای طراحی عکس ها، اینفوگرافیک ها و ویرایش ویدیوهای خود به این ابزارها نیاز دارید. برخی از این نرم افزارهای طراحی را می توان به عنوان Adobe Photoshop و Adobe Illustrator مشخص کرد. همچنین می توانید از Adobe Premier برای ویرایش ویدیوها استفاده کنید.

چگونه افراد بیشتری را وادار کنیم تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند؟

سخت است که مردم را متقاعد کنیم که محتوای ما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در واقع، حتی شرکت‌های معروفی مانند کوکاکولا، بخش زیادی از بودجه بازاریابی خود را صرف ایجاد استراتژی‌های تعامل در رسانه‌های اجتماعی می‌کنند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی مفهومی مبهم و گیج کننده است. اما یک نکته را فراموش نکنید که هدف اصلی شما همیشه باید درگیر کردن مخاطب با محتوا باشد. با افزایش تعداد طرفداران و کاربران رسانه های اجتماعی که با محتوای شما تعامل دارند، بازاریابی رسانه های اجتماعی سود بیشتری خواهد داشت.

1. رویکردی استراتژیک به افزونه های اجتماعی داشته باشید

در محیط اینترنت امروزی، داشتن آیکون های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی برای قابلیت های بازاریابی وب سایت شما ضروری است. بازاریابان در آسان کردن فرآیندها برای خوانندگان آنلاین بسیار موفق بوده اند. به عبارت دیگر، اگر می خواهید رقابت کنید، باید راحتی خوانندگان را در نظر بگیرید.

شما باید گزینه های اشتراک گذاری را در بالا و پایین محتوای خود قرار دهید تا دید آنها را افزایش دهید و به خوانندگان در هر کجای صفحه دسترسی پیدا کنید. اگر وبلاگ شرکت شما روی وردپرس اجرا می‌شود، می‌توانید پلاگین‌هایی را پیاده‌سازی کنید تا به‌طور خودکار پلتفرم‌هایی را که کاربران از محتوای شما بازدید می‌کنند شناسایی کرده و آنها را تشویق کنید تا محتوا را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا در پست‌های وبلاگ شما مشترک شوند.

۲. اشتراک‌گذاری محتوای حساس به زمان

پست های رسانه های اجتماعی شما از انتشار حساس به زمان سود می برند. تحقیقات بادی مدیا نشان داد که برندهایی که محتوایی را خارج از ساعات کاری پست می‌کنند، 20 درصد افزایش در نرخ تعامل داشته‌اند. زمان اوج تضاد برند یکسان نیست. با این حال، می‌توانید دقیقاً تعیین کنید که چه زمانی طرفداران یا فالوورهای شما بالاترین نرخ پاسخ را به محتوای شما دارند با اجرای تست‌های A/B در تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی خود. با انجام این کار می توانید در مورد نیازهای مخاطبان هدف خود در پلتفرم مورد نظر به توافق برسید.

۳. سنجش اثربخشی محتوای اشتراک گذاری‌شده

ملاحظه‌ی دیگر نوع محتوا و نیز نحوه‌ٔ به‌اشتراک‌گذاری آن است. برای نمونه، پست کردن به‌روزرسانی یک وبلاگ در فیسبوک می‌تواند یکی از دو نتیجه‌ی زیر را در پی داشته باشد:‌

  • یا بی‌اثر خواهد بود و دیده نخواهد شد.
  • یا واقعا فرصتی ناب برای مشارکت هواداران شما فراهم می‌کند.

نگرش خاصی نسبت به آنچه به اشتراک می گذاریم و واکنش های ناشی از آن نباید در فضای داخلی شرکت منعکس شود. فقط هیجان زده شدن در مورد اشتراک گذاری محتوا کافی نیست. ما باید این هیجان را در مطالب خود بیان کنیم. هنگام به روز رسانی وضعیت صفحه هواداران خود، ارسال یک لینک با عنوان “به روز رسانی وبلاگ” بسیار بی معنی و بی اثر است. در عوض، مخاطب را تشویق به عمل کنید و اشتیاق و علاقه به تبلیغات اجتماعی که ویژگی منحصر به فرد و متمایزی دارد ایجاد کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما مقاله ای در مورد استراتژی های تولید سرنخ نوشته اید. برای ارسال پیوند به این مقاله، باید وضعیت خود را به روز کنید و در مورد خود پیوند چیزی بگویید. سپس متن وضعیت شما اینگونه خواهد بود: «سرنخ‌های بیشتر به معنای فروش بیشتر است. مروری بر موفقیت‌آمیزترین استراتژی‌های تولید سرنخ در سال 2011. به ما بپیوندید و درباره ایده‌های قدرتمند در عمل بیاموزید.»

۴. مشوق‌هایی برای درگیرسازی

فیس بوک، توییتر و یوتیوب دارای ویژگی های مشترکی هستند که اساساً اثربخشی فعالیت های شما را دو چندان می کند. یک کاربر مقاله ای را با کاربر دیگری به اشتراک می گذارد و این چرخه ادامه می یابد. برای اینکه این امر به صورت تصاعدی دیده شود، باید تا حد امکان در طول یک کمپین یا دوره معین فعال باشید. هیچ راهی برای انجام این کار بهتر از ایجاد انگیزه ای برای ایجاد کنش از سوی مخاطبان وجود ندارد. در اینجا چند نمونه وجود دارد که می توانید در پست های خود استفاده کنید:

  • مسابقه‌ها
  • شرط‌بندی‌ها
  • جوایز
  • هدایای رایگان
  • قرعه‌کشی ها

یا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید هدایت شخصیت های خریدار تعامل آنها را افزایش می دهد و کسب و کار شما را در موقعیت بهتری برای تعامل قرار می دهد.

هر چند وقت یک بار باید به بازاریابی محتوایی بپردازید؟

پاسخ این سوال بسیار کوتاه است; تا جایی که می توانید وبلاگ بزنید. مهم نیست که سه بار در هفته بنویسید یا دو بار در روز. به طور کلی، هرچه محتوای با کیفیت بیشتری بنویسید، سریعتر نتایج مثبتی را مشاهده خواهید کرد.

آیا باید تولید محتوا را برون‌سپاری کرد و به آژانس‌های تولید محتوا سپرد؟

برون سپاری تولید محتوا در واقع مشابه بازاریابی برون سپاری است. اگرچه این موضوع ممکن است برای شما مزایایی نیز به همراه داشته باشد، اما ایده آل این است که با فریلنسرها و آژانس های مربوطه مشورت کنید، اما در نهایت کار را خودتان انجام دهید.

پس از همه‌ی مطالبی که گفته شد، اکنون دیگر نسبت به ضرورت و اهمیت کانتنت مارکتینگ کوچک‌ترین تردیدی به دل ندارید. تنها چیزی که باید رعایت کنید این است که بر اصول کانتنت مارکتینگ مسلط شوید. بار دیگر این نکات را اینجا جمع بندی می‌کنیم:

  • تدوین یک استراتژی محتوایی اصولی همراه با تیم‌تان
  • شناسایی شخصیت‌های خریدار یا مخاطبان هدف
  • تعیین نوع کانتنتی که برای بازار شما بهترین کارکرد را دارد و تولید باکیفیت آن‌ها به طور پیوسته
  • ترویج‌ (پروموت) مطالب از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • بهره‌گیری از بازاریابی محتوا در تمام مراحل چرخه‌ی خرید
  • یافتن راه‌هایی برای درگیر کردن مشتریان با بهره‌گیری از UGC یا User Generated Content
  • سنجیدن، آزمودن، بهبود بخشیدن و تکرار کردن