گوگل به طور رسمی نمونه اولیه Google MUM را برای بهبود تجربه جستجوی کاربر یا UX با شکستن مانع زبان موجود معرفی کرده است. این الگوریتم برای رسیدگی به پرس و جوهای پیچیده طراحی شده است. در واقع، فناوری موتور جستجوی گوگل از زمان پیدایش خود به سرعت در حال تغییر بوده است، اما برخی افراد فکر می کنند سئو مرده است و یادگیری سئو اتلاف وقت است. در اینجا چیزی که باید بدانید این است که ما همیشه باید با تغییرات و به روز رسانی های جدید سئو مانند BERT، Panda و Google MUM Update به روز باشیم.
الگوریتم Google MUM چیست؟
همانطور که گوگل در یکی از وبلاگهای خود اعلام کرده، آخرین بهروزرسانی اصلی الگوریتم گوگل به عنوان MUM یا Multitask Uniform Model شناخته شده و به عنوان یک نقطه عطف جدید در حوزه هوش مصنوعی برای درک اطلاعات معرفی شده است. بر اساس گفتههای پاندو نایاک، معاون جستجوی گوگل، هدف Google MUM بهبود تجربه کاربری یا UX است.
Google MUM واقعا یک الگوریتم چند وظیفهای و پیچیده است که برای پشتیبانی از ارزیابی و استفاده همزمان از اطلاعات متنی چند زبانه طراحی شده است. این الگوریتم به عنوان یک فناوری هوشمند و جامع ترین الگوریتمی که تاکنون استفاده شده است، معرفی میشود. هدف Google MUM بهبود درک عبارت جستجو و ارائه یک تجربه بهتر برای کاربران است.
الگوریتم BERT فناوری یادگیری متن اصلی گوگل است که در سال 2019 پیاده سازی شد. این فناوری توانایی گفتار انسان را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. BERT اولین تکنیک یادگیری ماشینی مبتنی بر ترانسفورماتور برای پردازش زبان طبیعی بود که با هدف بهبود نتایج ورودیهای جستجو بر اساس پرس و جوهای انسانی انجام شد.
اعتقاد بر این است که الگوریتم Google Mam 1000 برابر قوی تر از الگوریتم BERT است. در این به روز رسانی موتور جستجوی گوگل، جستجو بسیار هوشمندتر شده و نتایج به درخواست کاربران بسیار نزدیکتر است. MUM و BERT هر دو بر اساس پردازش زبان طبیعی هستند. با این حال، MUM چیزی بیش از پردازش زبان طبیعی است، زیرا چندین فناوری را ترکیب می کند تا جستجوهای Google را بسیار معنادارتر کند.
همانطور که قبلاً گفتیم، فناوری سئو فعلی عمدتاً بر روی کلمات کلیدی متنی تمرکز دارد. با این حال، الگوریتم Mam با رتبهبندی قالبهای رسانهای متعدد مانند صدا، تصاویر، ویدئوها و متن از منظر سئو، تفاوت قابلتوجهی با الگوریتم SERP ایجاد کرد. به عنوان مثال، یوتیوب ویدیوها را بر اساس توضیحات، طول کلمه، منبع، کیفیت صدا، تجربه کاربری و غیره رتبه بندی می کند. به گفته کارشناسان، گوگل قادر به درک محتوای صوتی، تصویری و گفتاری و همچنین رتبه بندی محتوای پادکست ها یا ویدیوهای یوتیوب خواهد بود.
به روز رسانی الگوریتم مام گوگل چیست؟
Google Mum فناوری جدیدی است که گوگل در سال 2021 معرفی کرد و نشان دهنده مدل چندوظیفه ای یکپارچه است. آنچه در گوگل الگوریتم نامیده می شود در واقع برنامه نویسی آن است. سیستم پیچیده ای از الگوریتم های متعدد و فاکتورهای رتبه بندی در رتبه بندی صفحات وب برای ارائه بهترین نتایج دخیل است. این برنامه نویسی در پشت صحنه تصمیم می گیرد که چه چیزی در فهرست های جستجو نمایش داده شود. هدف همیشگی گوگل و سایر موتورهای جستجو ارائه مرتبط ترین نتایج جستجو است و به روز رسانی الگوریتم Mam برای انجام این کار طراحی شده است.
در واقع به روز رسانی الگوریتم مام ترفندها و تغییراتی است که به منظور بهبود و بهبود آن انجام می شود. بسیاری از این تغییرات جزئی هستند و تأثیر زیادی بر رتبه و نحوه نزدیک شدن سایت و بهبود رتبه آن ندارند، اما برخی بزرگتر هستند و می توانند نتایج ملموسی به همراه داشته باشند. اگرچه این نظریه تایید نشده است، اما اعتقاد بر این است که بهروزرسانیهای جزئی برای الگوریتم Mam تقریباً روزانه اتفاق میافتد، اما بهروزرسانیهای عمومیتر با تغییرات بزرگتر تنها هر چند ماه یکبار اتفاق میافتد.
از Google MUM Update انتظار میرود:
همانطور که در طول مقاله توضیح دادیم، این الگوریتم جدید جستجو را برای کاربران بسیار آسان می کند و همچنین به عنوان یک دستیار شخصی برای انجام هر نوع جستجو عمل می کند. در نهایت این اپلیکیشن جدید می تواند وابستگی به کلمات کلیدی را کاهش دهد، زیرا با استخراج اطلاعات از رسانه های مختلف، اهمیت کلمات کلیدی کم می شود.
1- گوگل از الگوریتم MUM برای گسترش پایگاه های داده معنایی مانند نمودارهای دانش و نزدیک شدن به هدف یک پایگاه داده یادگیری جامع استفاده می کند.
2- گوگل قصد دارد با افزایش قابلیت های موتورهای جستجو، تجربه جستجوی جهانی را بهبود بخشد. بنابراین یک کاربر از هر گوشه ای از جهان می تواند با استفاده از زبان محلی خود نتایج جستجوی بهتری دریافت کند.
نکته جالب در مورد توسعه SEO با الگوریتم MUM این است که تمام فرمت های رسانه ای را برای استخراج و درک ماهیت اطلاعات بدست می آورد. هنگامی که اطلاعات را درک می کند، آن را به عنوان یک نتیجه جستجو نمایش می دهد. به این ترتیب کاربر شانس بیشتری برای دریافت نتیجه مرتبط و تجربه کاربری واقعی تری خواهد داشت.
نکته دیگر این است که تریلیون ها محتوای متنی در اینترنت وجود دارد و گوگل می تواند از همه فرمت ها به این اطلاعات دسترسی داشته باشد تا محتوا را در مکان صحیح تری نمایش دهد.
الگوریتم Google MUM چگونه نتایج را برای افرادی که از موتور جستجو استفاده می کنند تغییر می دهد؟
Google MUM این توانایی را دارد که متون را به هر زبانی تفسیر کند، که ممکن است به معنای رقابت اطلاعات شما با سایر نقاط جهان باشد. با این حال، عوامل خاصی در جستجوی منطقه ای وجود دارد که کارآمدترین و مناسب ترین روش باقی می ماند.در واقع، الگوریتم Google MUM نتایج موتور جستجوی مرتبط ارائه شده به کسانی را که پرس و جوهای پیچیده تری نسبت به یک کلمه کلیدی یا عبارت ساده دارند، تغییر می دهد.
در واقع، با استفاده از چارچوب متن به متن یا T5، نه تنها زبان مورد استفاده در پرس و جو را درک می کند، بلکه از منابع یادگیری زبان همه کاره نیز استفاده می کند.
به عنوان مثال، اگر کاربری در مورد یک پرواز خارجی برای سفر در گوگل جستجو کند و به دنبال اطلاعاتی برای مقایسه با مقصد دیگری باشد، به احتمال زیاد مجبور است چندین جستجو را انجام دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را بیابد. در عوض، الگوریتم Google MUM به گونهای پیادهسازی شده است که نیازهای مقایسه کاربران را درک میکند و میتواند از محتوای مرتبط دیگر استفاده کند: مانند پیشبینی آبوهوا، حالتهای مختلف سفر، بررسی مکانهای بازدید، چیزهایی که ممکن است نیاز به خرید داشته باشید، جزئیات ویزا. و حتی اطلاعات پزشکی مسافران همگی در یک نتیجه نمایش داده می شوند و کاربر دیگر مجبور نیست چندین پرس و جو در موتورهای جستجو انجام دهد.
چگونه وب سایت ها می توانند برای Google MUM بهینه شوند؟
امروزه هوش مصنوعی با ابزارهای معروفی مانند Google Assistant، Alexa و Siri و ابزارهای دیگر به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. این بدان معناست که قوانین جستجو در حال تغییر است و با ورود Google LAMDA جستجوی صوتی در دستور کار قرار گرفته است.
فناوری MUM گوگل می تواند متن، تصاویر، فایل های صوتی و تصویری را با الگوریتم شی گرا بر اساس هوش مصنوعی تشخیص دهد. همه کسبوکارها باید اطمینان حاصل کنند که استراتژیهای بازاریابی محتوایشان دقیق است و باید محتوای صوتی و تصویری تولید شده را با جزئیات برچسبگذاری کنند، تمام محتوای تولید شده باید در پلتفرمهای مختلف سازگار و سازگار باشد و تصاویر باید برچسبگذاری شوند. alt و زیرنویس باید مناسب و مرتبط با یک محتوا باشد.
در نهایت، سئو سایت یک ابزار مهم برای بازاریابی دیجیتال است و موفقیت یک تجارت آنلاین را متحول می کند. پتانسیل آن را نباید دست کم گرفت و باید در این راستا تلاش مستمری کرد تا نتایج بهتری حاصل شود.
جمع بندی
الگوریتم مام گوگل گوگل بیشتر در مورد بهینه سازی درک محتوای جستجویی است که به دنبال آن هستیم، آیا این فضای جستجو را برای یک تجربه واقعی باز می کند؟ ما نمی توانیم به همه سوالات پاسخ دهیم، اما با افزایش سرعت انتشار اطلاعات، هنوز سوالات زیادی وجود دارد. تنها زمان نشان خواهد داد که Google چگونه MUM را در آینده تغییر میدهد. با این حال، فناوری های جدید هرگز برای مدت طولانی ثابت نمی مانند و دائما در حال تغییر هستند.
به طور خلاصه، حتی با دانستن همه اینها، اطلاعاتی که امروزه در مورد این الگوریتم جدید وجود دارد به اندازه کافی برای تحقق یک برنامه استراتژیک متمرکز بر این تغییر جدید توسعه نیافته است. اما ما بر اهمیت تداوم ایجاد محتوای با کیفیت بالا که جذاب باشد و برای کاربر ارزش به ارمغان بیاورد تاکید می کنیم.