از کمپینهای لینکسازی خود نتایج دلخواه را نمیگیرید؟ بیاموزید که چگونه محتوایی ایجاد کنید که به شما کمک کند لینکها به دست آورید.
کمپینهای لینکسازی شما نتایج مورد انتظارتان را نمیدهند؟
شما تنها نیستید. بیشتر برندها در ساخت لینک مشکل دارند – نه به دلیل تلاشهایشان در ارتباطگیری بلکه به دلیل محتوای آنها.
در تاریخ اول سپتامبر، من یک وبینار تحت حمایت مالی، ارائه شده توسط مایکل جانسون، مدیر توسعه مشارکتها در Page One Power را مدیریت کردم. او راههای خلاقانهای برای ایجاد محتوای لینکپذیر به اشتراک گذاشت، چه شما یک سازنده لینک باتجربه باشید یا تازه کار را شروع کرده باشید.
در اینجا یک خلاصه از ارائه وبینار آمده است.
بیشتر مردم لینکسازی را بهعنوان یک فعالیت متمرکز بر ارتباطگیری میدانند، و واقعاً هم همینطور است. مردم اغلب ارتباطگیری را بهعنوان مشکل میبینند، اما ارتباطگیری مشکل اصلی نیست. مشکل اغلب این است که محتوای باکیفیت و لینکپذیری که بتواند مخاطبان را جذب کند، بهاندازه کافی وجود ندارد.
چه چیزی لینکسازی را سخت میکند؟
شامل افراد دیگر است
شما میتوانید معمولاً هر جنبه دیگری از بهینهسازی موتور جستجوی خود را درون سازمان خود مدیریت کنید. اما برای به دست آوردن لینکها، فقط موضوع ما و انگیزههای ما نیست، بلکه شامل دسترسی به انگیزههای دیگران نیز میشود.
وبمسترها حرفهایتر از همیشه شدهاند
لینکها ارزشمندند و وبمسترها به دریافت درخواستهای لینک عادت کردهاند. در بسیاری از موارد، لینکسازان ارتباطگیریای را ارسال میکنند که برای وبمسترها ارزش کمی دارد یا هیچ ارزشی ندارد و یا از آنها میخواهند به صفحات تبلیغاتی لینک دهند.
بنابراین، مگر اینکه به مخاطبان آنها چیزی با ارزش ارائه دهید، برای شما به چالش تبدیل خواهد شد تا لینک به دست آورید.
لینکسازی مبتنی بر مرتبط بودن
از زمانی که PageRank (PR) توسط گوگل قابلمشاهده شد، متخصصان SEO به دنبال معیارهای اعتبار مانند اعتبار دامنه (DA) یا رتبه دامنه (DR) برای اندازهگیری وبسایتها بودهاند.
این به این معنی نیست که اینها مهم نیستند، اما نباید اصلیترین عامل در اندازهگیری کیفیت یک سایت باشند. از مرتبط بودن بهعنوان شاخص کیفیت خود استفاده کنید.
جان مولر از گوگل حتی در یک مصاحبه ذکر کرد که تعداد کلی لینکها اصلاً مهم نیست. به عبارت دیگر، مرتبط بودن عامل مهمی است که گوگل در هنگام اندازهگیری کیفیت یک لینک به آن توجه میکند.
مرتبط بودن تعیین میکند:
- چه چیزی ایجاد شود: استفاده از مرتبط بودن ابتدا به شما کمک میکند بدانید چه نوع محتوایی مورد نیاز است. سپس، میدانید چه چیزی برای مخاطبان هدف شما مرتبط است.
- سایتهایی که باید هدف قرار دهید: از محتوایی که ایجاد کردهاید، میدانید چه چیزی از دیدگاه مخاطبان هدف مرتبط است.
- ارزشی که میتوانید ارائه دهید: زمانی که زمان ارتباطگیری فرا میرسد، میدانید چه نوع ارزشی میتوانید ارائه دهید زیرا مرتبط با مراحل قبلی خواهد بود.
مردم لینکها را بهعنوان یک کالای تجاری میبینند که باید آنها را بخرید و بهسادگی به دست بیاورید. لینکهای باکیفیت بالا به سادگی به دست نمیآیند. آنها به دست آورده میشوند.
با تغییر تمرکز خود از به دست آوردن بالاترین اعتبار دامنه ممکن به ایجاد یک رویکرد پایدار برای لینکهای باکیفیت، میتوانید بهمرور زمان کسبوکار خود را موفقتر کنید.
انواع محتوای لینکپذیر
مقالات اطلاعاتی و آموزشی
این مقالات بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه هستند و به موضوعی میپردازند که برند شما را به موضوعات/مخاطبانی که دارای وبلاگها/انتشارات مرتبط هستند متصل میکند. یک مطلب با اطلاعات مفید بنویسید که بهراحتی از داخل یک مقاله قابل ارجاع باشد و از زبان تبلیغاتی یا تمرکز برند خودداری کنید.
مقالات اطلاعاتی به شما اجازه میدهند محتوایی داشته باشید که بتوانید در تلاشهای پست مهمان به آن ارجاع دهید یا بخشهایی که بهعنوان منابع برای درخواستهای HARO توصیه کنید.
مثال مقاله لینکپذیر: مشتریی که خدمات ابری ارائه میدهد
این مقاله پلی بین مشتری Page One Power در صنعت خدمات ابری و امنیت سایبری/کار از راه دور ایجاد کرد.
با خروج از امنیت ابری، به موضوعاتی همچنان مرتبط با خدمات ابری مانند امنیت سایبری با وبسایتهای فناوری، وبسایتهای IT، و فرصتهای کاری از راه دور مانند وبلاگهای منابع انسانی، تجاری و سبک زندگی پرداختند.
این امکان را به نویسندهشان داد تا این مقاله را برای یک سایت ثالث بنویسد و در آن لینک بگیرد.
مثال مقاله لینکپذیر: مشتریی در صنعت مبلمان
Page One Power با موضوعاتی از سایر حوزههای زندگی، دامنه ارتباط مشتری را گسترش داد. پس در مورد این که چگونه محیط شما میتواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد صحبت کردند.
با این روش، تیم آنها به هر دو وبسایتهای طراحی دکوراسیون و وبسایتهای بهداشت روانی رسید.
این مقاله به اتصال سایت مشتری تجارت الکترونیکیشان به وبلاگها و انتشاراتی که درباره سلامت روان صحبت میکنند کمک کرد.
راهنمای منابع لینکپذیر
این محتواهای بلند معمولاً ۲۵۰۰ کلمه یا بیشتر دارند و به مخاطبان خاصی با صفحات منابع ارزشمند که برای آنها اختصاص داده شدهاند، هدف میگیرند.
این مطلب به شما کمک میکند لینکهایی از صفحات منابع در سایتهایی که به مخاطبان هدف شما اختصاص دارند، به دست آورید.
ایدههای مقاله لینکپذیر
جانسون ایدههایی برای اینکه چگونه میتوانند محتوای لینکپذیر برای یک شرکت تجاری در زمینه بامسازی ایجاد کنند، نشان داد. شما ممکن است فکر کنید که این موضوع چندان جذاب یا بسیار لینکپذیر نیست. این یک کسب و کار B2B و بسیار خاص است.
در اینجا برخی از فرصتها برای موفقیت آنها آمده است:
- مالی: صحبت در مورد هزینههای تعمیر، نحوه بودجهبندی.
- عدالت اجتماعی: صحبت در مورد تطابق با ADA، دسترسیپذیری.
- ساختمانسازی
- سلامت و تندرستی: صحبت در مورد آزبست و کپک.
- سلامت روان: صحبت در مورد محیطهای جدید.
- فناوری: صحبت در مورد سیستمهای امنیتی.
- وبلاگهای کسب و کار کوچک
محتوای لینکپذیر سایت آنها را به وبلاگها/انتشاراتی که به صاحبان کسب و کار اختصاص دارند، متصل کرد. این به آنها یک محتوای باکیفیت برای ارجاع در پست مهمانی که برای آن سایتها ایجاد میکنند داد.
اما، اگر سعی کنید لینکهایی به صفحات تبلیغاتی را در پستهای مهمان قرار دهید، به احتمال زیاد لینکها حذف میشوند یا از شما درخواست پرداخت میشود.
چگونه یک راهنمای منابع ایجاد کنیم
با دنبال کردن وبسایت نمونه قبلی، جانسون در نظر گرفت که چه موضوعاتی برای یک شرکت بامسازی مناسب خواهد بود. در حالی که وسوسهکننده است که راهنماهایی با مخاطبان مستقیم خود بسازید، این کار نمیتواند به یک مخاطب گستردهتر دسترسی پیدا کند.
با این حال، اگر چیزی در مورد ساختمانسازی پایدار یا ساخت و ساز دوستدار محیط زیست انجام دهید، میتوانید به یک بازار جدید برسید که برای آنها مرتبط خواهد بود. با انجام این کار، او تمایل و فرصت برای این نوع منابع در وب را کشف کرد.
نکات مهم
- اتصالات بسازید
- مخاطب خود را گسترش دهید
- محتوای ارزشمند ایجاد کنید
- در نظر بگیرید که چگونه محتوای مرتبط، ارزش آن را از طریق ارتباطگیری به صفحات منابع هدف تغییر میدهد در مقایسه با بسیاری از تلاشهای لینکسازی معمول که امروز مشاهده میکنید.
کجای این در استراتژی SEO و محتوا شما جا میگیرد؟
بهتر است قطعاتی در استراتژی محتوای خود ایجاد کنید که بهطور خاص برای به دست آوردن لینکها باشد. همانطور که محتوای لینکپذیر سایت شما را به سایر سایتهای وب متصل میکند، باید صفحات درون سایت شما را نیز از طریق لینک داخلی به هم متصل کند.
میتوانید از لینک داخلی از محتوای لینکپذیر خود به صفحات پایین قیف استفاده کنید تا اعتبار را منتقل کنید.
نکات کلیدی
- ارتباط: سفر خود برای به دست آوردن لینکها را با مرتبط بودن شروع کنید.
- گسترش مخاطب: محتوای لینکپذیر مخاطب و فرصت لینک شما را گسترش میدهد و به آنها ارزش میدهد.
- ارزش ارائه دهید: انواع مختلف محتوا به شما کمک میکنند انواع مختلف لینکها را به دست آورید.
- از انواع مختلف محتوای لینکپذیر استفاده کنید: مقالات با اطلاعات قابل استناد میتوانند برای پستهای مهمان/HARO استفاده شوند و راهنماهای منابع میتوانند به شما کمک کنند تا لینکهای صفحات منابع به دست آورید.
- مشکلی را حل کنید: محتوایی ایجاد کنید برای مخاطبانی که وبلاگها، انتشارات و صفحات منابعی که برای آنها اختصاص داده شدهاند و میتوانید برایشان مشکلی را حل کنید.
- از لینک داخلی استفاده کنید: از لینک داخلی برای ارتباط قطعه خود با استراتژی کلی SEO خود و انتقال اعتبار لینک به صفحات مهم استفاده کنید!
آیا به یادگیری بیشتر در مورد لینکسازی از یک کارشناس Page One Power علاقهمندید؟ یک تماس با آنها رزرو کنید.
منبع: searchenginejournal.com
آژانس دیجیتال مارکتینگ سئووبتیمایزر با خدمات سئو، طراحی سایت، تولید محتوا و لوگوموشن، همراه کسبوکار شما در مسیر موفقیت آنلاین است. ما با تمرکز بر بهبود رتبه سایتها در موتورهای جستجو و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار، به کسبوکارها کمک میکنیم تا در فضای دیجیتال بدرخشند.