یاد بگیرید که چگونه با استفاده از این نکات اثبات شده برای سئوی درون صفحهای محلی، رتبهبندیها را در نتایج محلی ارگانیک و بسته نقشه (Map Pack) بهبود ببخشید.
بیشتر مردم وقتی به سئوی محلی فکر میکنند، به صورت پیشفرض به پروفایل کسبوکار گوگل، استنادهای محلی و بکلینکها فکر میکنند. وقتی که به دنبال جذب نتایج “نزدیک من” هستید، این موارد قطعاً مفید هستند.
اما بهینهسازی درون صفحهای نیز نقش مهمی در ارسال سیگنالهایی به موتورهای جستجو برای تأثیرگذاری بر رتبهبندی محلی شما دارد. سئوی درون صفحهای به شما کمک میکند که هم در نتایج ارگانیک و هم در نتایج MapPack رتبه بالاتری داشته باشید.
در اینجا پنج نکته برای بهینهسازی درون صفحهای برای کمک به افزایش دید محلی شما در جستجو آمده است:
1- مطمئن شوید NAP شما سازگار است
NAP مخفف نام (Name)، آدرس (Address)، و شماره تلفن (Phone Number) است. این سه مورد ساده میتوانند استراتژی سئوی محلی شما را بسازند یا از بین ببرند.
مطمئن شوید که این اطلاعات به وضوح در سایت شما نمایش داده میشود. استفاده از فوتر (پایین صفحه) مکان خوبی برای قرار دادن NAP است، زیرا در هر صفحه نمایش داده میشود.
لینک کردن آن به نقشه گوگل شما حتی بهتر است. همچنین میتوانید NAP خود را در صفحات منطقه خدمات و در صفحه تماس در بدنه متن نمایش دهید. سازگاری اهمیت دارد. مهم است که این اطلاعات کلیدی کسبوکار در هر جایی که مشتریان بالقوه شما آنلاین مییابند یکسان باشد – و در هر جایی که گوگل ممکن است از آن برای مقایسه به منظور اطمینان از صحت آن استفاده کند.
این امر به خزندهها و رباتها کمک میکند که ارتباط بین پروفایل کسبوکار گوگل، وبسایت، و دیگر استنادهای محلی در وب را برقرار کنند. درگیر جزئیات جزئی مانند اختصارات یا نوشتن کامل نام خیابانها نشوید. تا زمانی که یک روش را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید، مشکلی وجود ندارد.
2- محتوای درون صفحهای خود را بهبود دهید
محتوای سایت شما فرصتی است تا به هر دو مشتریان و موتورهای جستجو نشان دهید که شما در منطقه خود برای خدماتی که ارائه میدهید معتبر هستید.
جزئیات خاصی مانند نشانهها و نام خیابانها، علاوه بر خدماتی که در این منطقه ارائه میدهید، درج کنید. روشن کنید که چرا مشتری به خدمات شما در آن منطقه خاص نیاز دارد. هرچه بیشتر به نظر برسد که به آنجا تعلق دارید، تجربه کاربری بهتری برای مشتری شما خواهد بود. مثل مشتری خود فکر کنید.
اگر به دنبال خدمات خود در نزدیکی خود بودید، از چه عباراتی استفاده میکردید؟ آیا نام مترو، شهر یا حتی محله خود را ذکر میکردید؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک میکند نوع محتوای مورد نیاز و کلمات کلیدی که باید در آن محتوا گنجانده شود را تعیین کنید.
این کلمات کلیدی به شما کمک میکنند تا هم جستجوهای ترکیبی [دندانپزشک در شیکاگو] و هم جستجوهای مبتنی بر GPS [دندانپزشک] را در حالی که در شیکاگو هستید هدف قرار دهید. اینجاست که جستجوهای “نزدیک من” وارد میشوند.
گوگل موقعیت کاربر را (با استفاده از IP یا موقعیت جغرافیایی) با سایتهایی که به منطقه نزدیک به کاربر خدمات میدهند مطابقت میدهد تا این نتایج جستجو را ارائه دهد.
میتوانید این کلمات کلیدی را در صفحات خدمات کلی یا در صفحات هدفمند که بهطور خاص برای خدمات و منطقه خدمات هدف ایجاد شدهاند، بهینهسازی کنید. با استفاده از مثال دندانپزشک، فرض کنید که شما خدمات سفید کردن دندانها را در مناطق شیکاگو و جنوب ویسکانسین ارائه میدهید.
علاوه بر صفحه اصلی سفید کردن دندان، ممکن است صفحات جداگانهای برای سفید کردن دندان در شیکاگو، اونستون، میلواکی و رسین داشته باشید. هر یک از این صفحات باید بهطور خاص و بهینه شده برای آن مکان خاص باشد. اینجا خجالتی نباشید؛ این ممکن است صفحه فرود بسیاری از آن جستجوهای مبتنی بر مکان باشد. واقعاً به مشتری خود بگویید چرا باید به شما اعتماد کند و روی صفحه بعدی یا CTA شما کلیک کند.
3- بهینهسازی تگهای هدر
میدانیم که تگهای هدر در سئو اهمیت دارند. اگر هنوز این موضوع را بررسی نکردهاید، حتماً به این منبع در مورد بهترین روشهای استفاده از تگهای هدر نگاهی بیندازید. با ایجاد صفحات خدمات محلی، شما فضای بیشتری برای ایجاد تگهای هدر هدفمند شامل کلمات کلیدی محلی + خدمات خود ایجاد کردهاید.
داشتن تگهای هدر عالی به هر دو بازدیدکنندگان سایت شما و خزندهها یک ایده کلی درباره ساختار صفحه و آنچه که باید در طول محتوا انتظار داشته باشند میدهد. مواظب باشید که فقط کلمات کلیدی را در تگهای هدر قرار ندهید، زیرا این کار برای بازدیدکنندگان و خزندهها غیرطبیعی خواهد بود. آن را مرتبط نگه دارید.
4- لینکدهی داخلی
از قدرت لینکدهی داخلی در سراسر سایت استفاده کنید تا هم مشتری و هم موتورهای جستجو را آموزش دهید که شما برای خدمات رسانی به مشتریان در آن منطقه محلی در دسترس هستید. در حالی که نام شهرها را به محتوای درون صفحهای خود اضافه میکنید، میتوانید از آنها به عنوان لینک متنی به صفحات منطقه خدمات استفاده کنید.
همچنین میتوانید کمی خلاقیت به خرج دهید و ویجتها، لیستها، و بلوکهایی ایجاد کنید که شامل چندین لینک به مناطق خدمات شما در صفحات سطح بالا برای کمی افزایش سئو باشند. این میتواند به شکل بلوک “مناطق مترویی که خدمت میکنیم” باشد که شامل نام مترو، تصویر آن منطقه، و خلاصه کوتاهی است. سپس متن به صفحه مکان لینک میشود.
5- اسکیما کسبوکار محلی
نشانهگذاری اسکیما میتواند به موتورهای جستجو درک بهتری از سایت شما بدهد.
نوع اسکیما کسبوکار محلی شامل اطلاعات مهم و مرتبطی مانند آدرسها، نظرات، ساعات کاری، حسابهای شبکههای اجتماعی، اشکال جغرافیایی منطقه خدمات و بخشهای مختلف در کد شماست که ممکن است لزوماً در محتوای درون صفحهای نباشد.
این به رباتها و خزندهها میگوید که شما کی هستید، چه میکنید، کجا فعالیت میکنید، و چرا دیگران به شما اعتماد دارند، بدون اینکه همه این اطلاعات را در یک صفحه جا بدهید. این همچنین به شما کمی کنترل بیشتر بر اطلاعاتی که منتشر میکنید میدهد تا به موتورهای جستجو برای پیدا کردن منابع مختلف در اینترنت اعتماد نکنید.
چطور بفهمم که این کار دارد جواب میدهد؟
وقتی که همه چیز بهینهسازی و آماده شد، شما میخواهید بدانید که آیا واقعاً این کار تأثیری در استراتژی سئوی محلی شما داشته است. ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که ما در اینجا به چند مورد نگاهی خواهیم داشت.
ابزارهای نتایج جستجوی محلی
هیچ چیزی مانند مشاهده مستقیم SERPها نیست مگر اینکه بتوانید به SERPها در یک محیط شبیهسازیشده که منطقه محلی مورد نظر شما را تقلید میکند نگاه کنید. دقیقاً این کاری است که میتوانید با ابزارهای نتایج جستجوی محلی مانند Local Falcon، Merkle، و BrightLocal انجام دهید.
با استفاده از این ابزارها، حتی این گزینه را دارید که گوگل مپس را مشاهده کنید، گزینههایی مانند دسکتاپ و موبایل را انتخاب کنید و به اندازه کد پستی نیز دقیق شوید.
ابزارهای رتبهبندی محلی Geo-Grid
ابزارهای رتبهبندی محلی Geo-Grid مانند Local Falcon و Local Viking کمی بصریتر هستند و نتایج نقشه را در یک منطقه انتخابی رصد میکنند. این ابزارها عالی هستند زیرا شما میتوانید اسکنهای دورهای را زمانبندی کنید که یک نمای کلی از نتایج شما را ثبت میکنند و یک تاریخچه از عملکرد محلی سایت شما در نقشهها در طول زمان نگه میدارند.
از آنجایی که این اسکنها نیز بر اساس کلمات کلیدی هستند، این یک روش مؤثر برای نظارت بر بهینهسازیهای درون محتوای شما و تگهای عنوان است.
تحلیلهای پروفایل کسبوکار گوگل
هیچ چیزی مانند دریافت اطلاعات مستقیم از منبع اصلی نیست. وقتی بهینهسازیها را انجام میدهید، اگر موفقیتآمیز باشد، باید افزایش در متریکهای پروفایل کسبوکار گوگل خود ببینید، چه کلیکها به سایت شما باشد، چه تماسها یا درخواستهای مسیر.
با افزایش دید، باید به طور طبیعی افزایش در ترافیک را ببینید. به خاطر داشته باشید که هنگام بهینهسازی برای سئوی درون صفحهای محلی، آن را ساده و مرتبط با کسبوکارتان نگه دارید. زمانی که مشتریان ببینند شما دقیقاً همان چیزی را که در محل مورد نظرشان به دنبال آن هستند فراهم میکنید، بقیه موارد به طور طبیعی پیش میروند.
وظیفه شما این است که مطمئن شوید اطلاعات درستی را به آنها ارائه میدهید. حتی با تغییرات سریع در فضای سئوی محلی، یک استراتژی درون صفحهای محکم یک برنده هم برای شما و هم برای مشتریان است.
منبع: searchenginejournal.com
آژانس دیجیتال مارکتینگ سئووبتیمایزر با خدمات سئو، طراحی سایت، تولید محتوا و لوگوموشن، همراه کسبوکار شما در مسیر موفقیت آنلاین است. ما با تمرکز بر بهبود رتبه سایتها در موتورهای جستجو و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار، به کسبوکارها کمک میکنیم تا در فضای دیجیتال بدرخشند.