مزایای ادغام سئو و بازاریابی محتوا و اینکه چگونه این ترکیب قدرتمند می تواند حضور آنلاین شما را افزایش دهد را بررسی میکنیم.
دو موضوع مهم که بهترین نتایج را میتواند رقم بزند سئو و بازاریابی محتوا هستند.
بازاریابی محتوا چیست؟
جولیا مک کوی – کارشناس بازاریابی و تبلیغات این را اینگونه مطرح میکند:
“بازاریابی محتوا فرآیند برنامه ریزی، ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط (مانند وبلاگ ها، ویدئوها، پادکست، کتاب های الکترونیکی، راهنماها و موارد دیگر) با هدف جذب مخاطب خاص است.”
تعریف حال و آینده بازاریابی
به طور معمول، محتوای ایجاد شده به نحوی به خواننده کمک می کند موضوع خود را پیدا کند. اگر سوالی در رابطه با موضوعی خاص دارد آن را جستجو و بتواند از آن بهره ببرد.
برای کسب و کار متوسط، محتوایی که منتشر می کنید احتمالاً کمی کاربردی تر و مرتبط با موضوع افراد خاص، دستاوردها و مشاغلی است که مشتری هدف شما به دنبال آن است.
به عنوان مثال، اگر شما یک آنلاین شاپ در مورد محصولات خانه و آشپزخانه دارید، می توانید مطالبی را در مورد محصولات و وسائل مربوط به آشپزخانه نظیر همزن، آبمیوهگیری و یا درست کردن غذاهای مختلف منتشر کنید. در نهایت، شما می خواهید در اوایل فرآیند خرید با مشتری روبرو شوید تا با او گفتگو و تعلمل داشته باشید.
سئو چیست؟
“SEO مخفف “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” است. به زبان ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش بازدید آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو است.
- محصولاتی که می فروشید
- خدماتی که ارائه می کنید
- اطلاعات در مورد موضوعاتی که در آن تخصص و یا تجربه دارید.
بازاریابی محتوا و سئو
استفاده از بازاریابی محتوا و سئو در کنار هم می تواند به شما کمک کند محتوای مفیدی را برای مشتریان احتمالی خود ایجاد کنید و آن محتوا را دقیقاً در لحظه مناسبی که کاربر جستجو می کند در دسترس قرار دهید.
ما می توانیم این را با تبلیغ محتوا از طریق روش های دیگر مقایسه کنیم. از طریق شبکههای اجتماعی، رسانه هایی مانند یوتیوب، ایمیل، تبلیغات بنری و….
مطمئنا، افراد همیشه در حال جستجو هستند و به دنبال چیزی میگردند که توجه آنها را جلب کند، اما باید بتوانیم نیاز مشتریان خود را به خوبی بشناسیم و محتوای را برای کاربر منتشر کنیم تا به اهداف آنها نزدیک باشد.
یافتن محتوای شما توسط مشتریان احتمالی در گوگل، هدف نهایی است. این محتوای شماست که در مکان و زمان مناسب میتواند هم به مشتری و هم به شما جهت بالا بردن فروش و دستیابی کاربر به آنچه میخواهد کمک کند.
چگونه محتوای خود را در گوگل پیدا کنیم
شما در اینجا دو گزینه اساسی دارید:
- محتوای خود را در یک سایت بسیار معتبر منتشر کنید که طبیعتاً به دلیل اعتبار سایت میزبان رتبه خوبی خواهد داشت.
- اعتبار سایت و محتوای منتشر شده شخصی خود را ایجاد و سعی کنید رتبه آن را بهبود ببخشید تا بهتر دیده شوید.
گزینه 1 – انتشار محتوا در سایتهای معتبر
به عنوان مثال، من مقالهای را در خارج از سایت خودم منتشر کردم. من بر کلمات کلیدی مهم در رابطه با موضوع مورد نظر خودم را وارد و مقاله به طور طبیعی از اول تا سوم برای اکثر عبارات هدف قرار گرفت.
حالا، این یک مقاله تخصصی و کاملاً تحقیق شده بود که احساس کردم بهتر از هر چیز دیگری است.
هیچ لینک بیلدینگ اضافی یا چیز دیگری مورد نیاز نبود. خود محتوا و اعتبار سایتی که در آن قرار داده شده بود برای اینکه آن مقاله رتبه خوبی پیدا کند کافی بود.
گزینه 2 – انشتار محتوا در سایت خود
احتمالاً سایت شما به اندازه یک سایت معتبر دارای رتبه بندی مناسب نیست. بنابراین، قبل از اینکه بتوانید محتوای سایت خود را برای رتبه بندی بالا ببرید، چند کار باید در اینجا انجام دهید.
- در مرحله اول، شما باید محتوایی بسازید که شایسته رتبه بندی باشد و مخاطبان شما را به شدت درگیر کند.
- در مرحله بعد، شما کاملاً نیاز دارید که یک سایت بهینه و سئو شده داشته باشید تا با کلیک بر روی محتوای شما تعامل ایجاد کند.
- در نهایت، احتمالاً نیاز خواهید داشت که برای سایت خود و تک تک محتوای خود اعتبار ایجاد کنید.
هر دو رویکرد مهم هستند. انتشار در سایت های معتبر و دارای رتبه بندی بالا سریع تر و آسان تر است و اعتبار شما و مقاله شما را بالا میبرد. هدایت افراد به سایت شما برای آگاهی از برند مهم است و شما کنترل بیشتری در مراحل بعدی (بازاریابی ، تولید سرنخ، ایمیل، رسانه های اجتماعی و غیره) دارید.
هر دو رویکرد نیاز دارند که سرمایه گذاری کنید و ثابت قدم باشید.
چگونه سئو بازاریابی محتوا را افزایش می دهد
این کاملا واضح است. وقتی محتوای شما از نظر ارگانیک رتبه خوبی داشته باشد، در نتایج جستجوی طبیعی به صورت رایگان در معرض دید قرار می گیرید.
این امر آگاهی از برند را بهبود می بخشد، تعامل با کسب و کار شما را افزایش می دهد و به افراد بیشتری در مسیر اقدامات سودآور مشتری کمک می کند.
محتوای شما در مکان مناسب در زمان مناسب و بدون هیچ هزینه اضافیبرای کاربران منتشر می شود.
چگونه بازاریابی محتوا سئو را افزایش می دهد
شما شخصا روی چه نوع لینک های خروجی کلیک می کنید؟ من در مورد بکلینک ها یا لینکهای داخلی صحبت نمی کنم بلکه لینک هایی که شما را از یک سایت به سایت دیگر می برند.
به طور معمول، اینها لینکهایی در بدنه یک مقاله هستند. اگر در مورد رتبه صفحه گوگل صحبت می کردیم، احتمالاً برای ارائه جزئیات بیشتر، به ویکی پدیا لینک می دادم.
مطمئناً منابع اطلاعاتی مانند ویکیپدیا میلیونها لینک دارند. همه آنها بدون انجام هیچ لینک سازی یا سئوی خارجی.
تبلیغات، پستهای مهمان و روابط عمومی آنلاین بهترین گزینهها هستند. میتوانید این کارها را با تبلیغات پولی و تقویت محتوا تکمیل کنید.
لینکها هنوز هم مهم و کاربردی هستند و بازاریابی محتوایی ادغام شده با سئو، میتواند شما و کسب و کارتان را به اوج خود برساند. که قطعا جذب مخاطبان بیشتر و کسب درآمد بالاتر را به همراه دارد.
این قطعا در مورد سئو و محتوا صدق می کند.
- سئو کمک می کند تا محتوا و کسب و کار شما در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرد.
- بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا اقتدار داشته باشید و سئوی خود را بهبود ببخشید.
- به یکپارچگی فکر کنید تا بهترین نتیجه را از بازاریابی محتوایی کسب نمایید.
استراتژی سئو و بازاریابی محتوا
برای خلاصه کردن ، ما استراتژی زیر را برای کمک به افزایش ترافیک به محتوای سایت شما داریم.
- محتوای عالی ایجاد کنید:
- استراتژیک فکر کنید
- چارچوب ارزشمندی ایجاد کنید
- آن محتوا را با:
- امکان ارتباط و تماس
- توضیح درباره کسب و کارتان
- و وبلاگ نویسی
بهبود ببخشید. از نظر استراتژیک، این نسبتاً ساده است. باید واقع بین و صبور باشید. اگر محتوای شما در جستجو رتبه خوبی داشته باشد، می تواند یک سیگنال قوی برای دستیابی به اهداف باشد. اما سریع یا آسان نیست و نیاز به تلاش و استمرار دارد.
هشدارهای سئو و بازاریابی محتوا
این رویکرد برای هر تجارت یا هر موقعیتی مناسب نخواهد بود.
شاید بتوانید با استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی یا هر شکل دیگری از تبلیغات پولی، از رویکرد هدفمندتری برای بازاریابی محتوا استفاده کنید.
اگر مدل کسب و کاری دارید که از نظر جغرافیایی محدود نیست، هیچ چیز بهتر از ترکیت استراتژی بازاریابی محتوا و سئو نخواهد بود. با دستیابی به مخاطبان متنوعتر و از نظر جغرافیایی گستردهتر، میتوانید آگاهی و تعامل بیشتری را بدون افزایش هزینهها بالا ببرید.