یکی از اهداف بهروزرسانی اصلی Google در آگوست 2024، ارائه محتوای مفید از سایتهای کوچک و مستقل است. گوگل امروز آپدیت اصلی آگوست 2024 را منتشر کرد. حدود یک ماه طول می کشد تا به طور کامل عرضه شود.
این به روز رسانی فقط یک به روز رسانی هسته معمولی نیست. بهروزرسانی اصلی آگوست 2024، بازخوردهایی را که Google از زمان بهروزرسانی محتوای مفید سپتامبر 2023 شنیده بود، در نظر میگیرد که به نظر میرسید تأثیر منفی بر بسیاری از ناشران کوچک و مستقل داشت.
آنچه گوگل می گوید. جان مولر، مدافع جستجو در گوگل، نوشت.
- «امروز، بهروزرسانی اصلی آگوست 2024 خود را برای جستجوی Google راهاندازی کردیم. این بهروزرسانی برای ادامه کار ما برای بهبود کیفیت نتایج جستجویمان با نمایش محتوای بیشتر که افراد واقعاً مفید میدانند و محتوای کمتری که به نظر میرسد فقط برای عملکرد خوب در جستجو ساخته شدهاند، ادامه دهد.»
پس از اینکه گوگل به بازخوردهایی که از زمان انتشار بهروزرسانی اصلی مارس 2024 دریافت کرده بود گوش داد، گوگل گفت این بهروزرسانی قصد دارد محتوای مفید ناشران کوچک و مستقل را تبلیغ کند. مولر افزود:
- «این آخرین بهروزرسانی، بازخوردهایی را که از برخی سازندگان و دیگران در چند ماه گذشته شنیدهایم در نظر میگیرد. مثل همیشه، هدف ما این است که افراد را با طیف وسیعی از سایتهای با کیفیت بالا، از جمله سایتهای «کوچک» یا «مستقل» که محتوای مفید و اصلی را در جستجوهای مرتبط ایجاد میکنند، مرتبط کنیم. این حوزه ای است که در به روز رسانی های آینده به آن خواهیم پرداخت.”
مولر افزود: این بهروزرسانی اصلی آگوست 2024 «با هدف ثبت بهتر پیشرفتهایی است که سایتها ممکن است انجام داده باشند، بنابراین ما میتوانیم به ارائه بهترینهای وب ادامه دهیم».
- به روز رسانی راهنما. گوگل بهروزرسانیهای متعددی را در صفحه راهنمای خود درباره بهروزرسانیهای اصلی، از جمله راهنماییهای عمیقتر برای کسانی که ممکن است پس از بهروزرسانی تغییراتی را مشاهده کنند، ارسال کرد.
- جزئیات بیشتر. گوگل به ما گفت که باید به زودی منتظر بهروزرسانی اصلی باشیم، پس از اینکه بسیاری از ناشران نگران و مضطرب شدهاند.
از آن زمان تا کنون شاهد حجم عظیمی از نوسانات رتبه بندی جستجوی گوگل بدون تایید گوگل در مورد به روز رسانی اصلی یا هر نوع به روز رسانی دیگری بوده ایم. در واقع، امروز صبح، من درباره نوسانات شدیدتر رتبه بندی جستجوی گوگل در میزگرد موتورهای جستجو پست گذاشتم.
در صورت ضربه خوردن چه باید کرد. گوگل توصیه هایی در مورد اینکه اگر تحت تاثیر منفی یک به روز رسانی اصلی در گذشته قرار گرفتید، چه مواردی را در نظر بگیرید. گوگل واقعاً توصیه جدیدی در اینجا ارائه نکرده است.
- اقدامات خاصی برای بازیابی وجود ندارد. تأثیر منفی رتبهبندی ممکن است نشاندهنده مشکلی در صفحات شما نباشد.
- گوگل لیستی از سوالاتی را ارائه کرده است که اگر سایت شما تحت تاثیر یک به روز رسانی اصلی قرار گرفت باید در نظر بگیرید.
- گوگل گفت که شما می توانید کمی بهبودی بین به روز رسانی های اصلی مشاهده کنید، اما بزرگترین تغییر بعد از یک به روز رسانی اصلی دیگر خواهد بود.
به طور خلاصه، محتوای مفید برای مردم بنویسید و نه برای رتبه در موتورهای جستجو.
«تا زمانی که سازندگان محتوای رضایتبخش برای مردم تولید میکنند، هیچ چیز جدید یا خاصی برای این بهروزرسانی وجود ندارد.» گوگل قبلاً گفت.
به روز رسانی های اصلی قبلی. بهگفته گوگل، بهروزرسانی اصلی قبلی – بهروزرسانی اصلی مارس 2024 – بزرگترین بهروزرسانی هستهای بود. از 5 مارس شروع شد و 45 روز بعد در 19 آوریل به پایان رسید.
در اینجا جدول زمانی و پوشش ما از بهروزرسانیهای اصلی اخیر آمده است:
- به روز رسانی اصلی مارس 2024 در 5 مارس بود و در 19 آوریل به پایان رسید.
- به روز رسانی اصلی نوامبر 2023 در 2 نوامبر بود و در 28 نوامبر به پایان رسید.
- به روز رسانی اصلی اکتبر 2023 در 5 اکتبر بود و در 19 اکتبر به پایان رسید.
- به روز رسانی اصلی آگوست 2023 در 22 آگوست بود و در 7 سپتامبر به پایان رسید.
- به روز رسانی اصلی مارس 2023 در 15 مارس بود و در 28 مارس به پایان رسید.
به روز رسانی های دیگر. ما بین آخرین بهروزرسانی هستهای و این بهروزرسانی اصلی، یک بهروزرسانی هرزنامه داشتیم. این بهروزرسانی هرزنامه ژوئن 2024 بود که در 20 ژوئن شروع شد و انتشار آن 7 روز طول کشید و در 27 ژوئن تکمیل شد.
چرا ما اهمیت می دهیم. بسیاری از سایتها امیدوارند و امیدوارند که با آخرین بهروزرسانی اصلی از زمان بهروزرسانی محتوای مفید در سپتامبر 2023، شاهد پیشرفتهایی باشند. اکثر، اگر نگوییم همه، آن دسته از سایت هایی که در سپتامبر مورد بازدید قرار گرفتند، بازیابی را مشاهده نکردند. آنها امیدوار بودند که با به روز رسانی اصلی مارس 2024 شاهد بهبودی باشند، اما نشد.
اکنون، با این بهروزرسانی اصلی آگوست 2024، بسیاری از آن سایتهایی که توسط بهروزرسانیهای قبلی ضربه خوردهاند، از نزدیک تماشا میکنند تا ببینند آیا سایتهایشان در چند هفته آینده بهبود مییابند یا خیر.